اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشورتی بنیاد نخبگان مطرح شد

خیرین کهگیلویه و بویراحمدی نخبه‌پروری را فراموش نکنند/ رسالت سنگین نهادهای حمایتی در نخبه‌پروری

خبرگزاری فارس: در نشست مشورتی بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت حضور خیرین نخبه‌پرور در عرصه برای کمک به رشد استعدادهای درخشان این استان تأکید شد.

خیرین کهگیلویه و بویراحمدی نخبه‌پروری را فراموش نکنند/ رسالت سنگین نهادهای حمایتی در نخبه‌پروری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دومین نشست مجمع خیرین نخبه‌پرور استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با حضور تعدادی از خیرین این حوزه و مسئولان بنیاد نخبگان این استان برگزار شد.

در این نشست ابتدا علی مرادی با بیان اینکه حرکتی خوب و ارزنده در راستای حمایت از نخبگان آغاز شده، اظهار داشت: ورود خیرین به این عرصه می‌تواند گام بلندی در راستای حمایت و پشتیبانی از استعدادهای ناب در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه می‌خواهیم چنین حرکتی بنیادی و در راستای توجه به کیفیت‌ها باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه در شاخص‌های آموزشی ظرفیت‌های خوبی در استان داریم، اما متأسفانه به هر دلیل در شاخص‌های پذیرش استعدادها ضعیف هستیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اکنون و در گام‌های اولیه به جمع‌آوری آرا و نظرات خواهیم پرداخت تا بتوانیم چشم‌اندازی دقیق برای برنامه‌ریزی در این راستا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قبل از هر چیز باید فهمید که چه نهادهای حمایتی در استان برای کمک به نخبگان وجود دارد تا با شناسایی این ظرفیت‌ها بتوان افراد مستعد در اقشار و اصناف مختلف را برای کمک به استعدادها گرد هم آورد.

این مسئول با اشاره به لزوم حمایت از نخبگان در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای ساماندهی و سازماندهی نخبگان از همفکری خیرین نخبه‌پرور استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اولویت استفاده از نهادهای حمایتی از جمله مؤسسات آزاد آموزشی، اوقاف، کمیته امداد و بهزیستی است که متأسفانه تاکنون از سوی برخی نهادهای فرهنگی برای کمک به نخبگان و استعدادهای تحصیلی اقدامی نشده است.

مرادی با اشاره به مکاتبات بنیاد نخبگان با دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش افزود: در این زمینه فراخوان‌های متعددی نیز داشته‌ایم که امید است با تشکیل مجمع خیرین نخبه‌پرور چنین اقداماتی برای کمک به نخبگان سازماندهی شود.

در این نشست پس از بحث و تبادل‌نظر در زمینه لزوم حضور خیرین نخبه‌پرور در میانه میدان حمایت از نخبگان و استعدادهای تحصیلی برخی از خیرین این حوزه به اظهارنظر پرداختند.

تسریع در ساماندهی خیرین نخبه‌پرور کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کانون قلم‌چی و فعال فرهنگی در استان کهگیلویه و بویر احمد در این زمینه ابراز داشت: تشکیل مجمع خیرین نخبه‌پرور اقدامی شایسته برای حمایت از فرزندان مستعد این استان است.

خلیفه خلقی‌پور از آمادگی این کانون برای حمایت از نخبگان و استعدادهای تحصیلی در استان خبر داد و گفت: با تشکیل مجمع خیرین نخبه‌پرور ما نیز به عنوان عضوی از این مجمع در خدمت نخبگان استان خواهیم بود.

وی، لزوم تعیین ساختار این مجمع را خواستار شد و بیان داشت: باید شرح وظایف در این مجمع مشخص شود و در این راستا واژه نخبه نیز به خوبی تعریف شود.

در ادامه محمدرحیم‌ دهراب‌پور، فعال فرهنگی و عضو شورای اسلامی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باید در هر نشستی نقطه نظرات نشست‌های پیشین را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه نباید وقت خود را بیشتر در نخبه‌شناسی مصروف داشت، یادآور شد: لازم است بیشتر وقت خود را صرف نخبه‌پروری کنیم.

این خیر فرهنگی متذکر شد: دستگاه‌های مختلف و نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و سایر نهادهای فرهنگی مرتبط باید به صورت مستمر کمک هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان نخبه را پرداخت کنند.

وی به لزوم انتخاب هرچه سریع‌تر اعضای مجمع اشاره کرد و گفت: لازم است انتخاب اعضای حقیقی مجمع قطعی شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی جامعی در این زمینه داشته باشیم.

دهراب‌پور در پایان با ذکر این مطلب که باید کارها در این حوزه علمی و با برنامه‌ریزی باشد، تصریح کرد: مجمع خیرین نخبه‌پرور در این استان هنگامی اثرگذاری دارد که چارچوب مشخصی از برنامه‌ها و اهداف وجود داشته باشد.

انتهای پیام/2571/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول