اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

ایجاد کمربند سبز در قم آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: ایجاد کمربند سبز در زمین‌های بیابانی اطراف شهر قم و بیابان‌‌زدایی از نیاز‌های جدی استان در زمینه کاهش آلودگی و تعدیل دمای هوا است.

ایجاد کمربند سبز در قم آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌های سازمان محیط زیست بر بحث ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر متمرکز شده و در حال بررسی‌های لازم در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمام کلانشهرها به طرح بیابان‌زدایی نیاز دارند افزود: بازچرخانی ذرات معلق و ریزگردهای موجود در هوا ممکن است موجب ته‌نشینی این ذرات شود که خود عامل مهمی در ایجاد آلودگی هوا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: به علت تخریب انارستان‌ها و خشک شدن تالاب‌هایی که در اطراف قم هستند ویژگی‌های جغرافیایی و زیست محیطی شهر قم تغییر زیادی نسبت به گذشته داشته است.

رکنی خاطرنشان کرد: استان قم در گذشته یکی از حاصل‌خیزترین مناطق کشور بود اما عدم دقت در مدیریت اکوسیستم‌های طبیعی و نابودی پوشش‌های گیاهی و همچنین دخل و تصرف‌هایی که توسط انسان‌ها در طبیعت صورت گرفته شرایط آب و هوایی جدیدی برای قم رقم زده است.

وی ابراز کرد: در نظر داریم یک طراحی جدید در اکوسیستم منطقه لحاظ کنیم تا از بار سرمای خشک این ناحیه در فصل زمستان‌ و گرمای شدید تابستان‌ کم شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه اقلیم‌های جدیدی برای استان قم انتظار داریم گفت: یک سرزمین با آب و زمین خود، زنده است و معنا پیدا می‌کند که متأسفانه نوع آب و زمین‌های کشاورزی قم در گذر سال‌ها از نظر کیفی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رکنی با اشاره به درختکاری در 2 هزار و 200 هکتار از اراضی حاشیه شهر ادامه داد: امیدواریم با همکاری سازمان منابع طبیعی و شهرداری قم و با بیابان‌زدایی گسترده، درختکاری و ایجاد پوشش‌های گیاهی قم را از این آب و هوای آزار دهنده نجات دهیم و آب و هوای معتدل و نسبتاً مطلوبی برای این منطقه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/2258/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول