اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته زیست محیطی استان قم عنوان کرد:

آلودگی هوا مانع بزرگ توسعه فضای شهری در قم

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته زیست محیطی استان قم گفت: آلودگی هوا مشکل بزرگی است که در مسیر توسعه فضای شهری قم قرار گرفته است و تمام مسئولین و مدیریت شهری باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

آلودگی هوا مانع بزرگ توسعه فضای شهری در قم

حسن بختیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت مشکلات زیست محیطی استان قم به عنوان یک کلانشهر گفت:‌ در حال حاضر استان قم با توجه به رشد جمعیت، افزایش تردد خودروها و وجود منابع آلایند‌ه‌های طبیعی نیازمند توجه و برنامه‌ریزی است.

وی افزود: آلودگی هوا و وجود کانون‌های بحران گرد و غبار از عوامل اصلی ورود ریزگردها به استان قم است. 

ورود ریزگردها به شهر مهمترین عامل آلودگی هوا

بختیاری غرب قم را از مهمترین کانون‌های بحرانی عنوان کرد و ادامه داد: بیشتر کانون‌های بحران در سمت غرب قم بوده و بخش عمده‌ آلودگی هوا به سبب ورود همین ریزگردها به شهر است.

دبیر کمیته زیست محیطی استان قم تصریح کرد: توسعه فضای سبز در کانون‌های بحرانی در راستای کاهش ورود ریزگردها و بازنگری و اجرایی شدن طرح جامع کاهش آلودگی هوا با مقتضیات جدید از اولویت‌های قابل پیگیری در کمیته زیست محیطی استان قم است. 

 

آلودگی هوا و توجه جدی مسئولین به توسعه فضای شهری در قم

وی اظهار داشت: آلودگی هوا مشکل بزرگی است که در مسیر توسعه فضای شهری قم قرار گرفته است و تمام مسئولان و مدیریت شهری باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد فضای سبز در کمربندی و کانون‌های بحرانی از جمله برنامه‌هایی است که باید در خصوص کاهش آلودگی زیست محیطی استان قم به طور جدی پیگیری شود.

بختیاری با اشاره به بحث تامین آب برای توسعه فضای سبز در کمیته زیست محیطی استان گفت: به منظور توسعه فضای سبز غرب قم استخری با ظرفیت 330 میلیون لیتر در سه راهی خرمشهر آبگیری شده است که می‌تواند آب مورد نیاز برای توسعه فضای سبز را فراهم سازد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در ادامه اظهار کرد: کمیته زیست محیطی استان قم متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و مدیریت بحران با هدف برنامه‌ریزی در زمینه کاهش آلودگی هوا در قم تشکیل شده است.

انتهای پیام/78007/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول