اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح کرد

68 میلیون ریال هزینه هوشمندسازی هر کلاس درس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حال حاضر هزینه هوشمندسازی هر کلاس درس بالغ بر 68 میلیون ریال است.

68 میلیون ریال هزینه هوشمندسازی هر کلاس درس

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، خلیل رضایی ظهر امروز در دیدار با دانش‌آموزان دبیرستان نمونه دولتی امام جعفر صادق (ع) آبپخش و تعدادی از فرهنگیان اظهار داشت: ایران اسلامی در سال‌های اخیر در عرصه علمی پیشرفت‌های ارزشمندی داشته و به همت دانشمندان این دیار توانسته‌ایم رتبه 13 تولید علم در جهان را به خود اختصاص دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: با همت و تلاش‌ همه‌جانبه مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر، این استان در چند سال‌ اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری در عرصه علمی داشته و جایگاه استان بوشهر در کنکور سراسری تاییدی بر این مساله است.

رضایی با بیان اینکه در کنکور سراسر استان بوشهر چهار رتبه صعود داشته، بیان داشت: در سال 90 استان بوشهر در رتبه 21 کنکور سراسری بین استان‌ها قرار داشت که با برنامه‌ریزی گسترده و مدون مسئولان آموزش و پرورش استان با چهار رتبه صعود در کنکور سراسری 91 به رتبه 17 دست یافتیم.

وی اضافه کرد: در گروه آزمایشی زبان خارجه استان بوشهر موفق به کسب رتبه دوم کشوری و در کنکور سراسری رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش رتبه سوم کشوری را کسب کرده‌ایم که نشان از توانمندی بالای آموزش و پرورش استان است.

این مسئول اذعان داشت: باید با بهره‌گیری از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود با هم و غم بیش از پیش برای ارتقای رتبه علمی استان تلاش کنیم و با توجه به ظرفیت بالای علمی جوانان و نوجوانان بوشهری این امر محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: در کنکور سراسر 91، تعداد 136 دانش‌آموز استان بوشهر موفق به حضور در رشته پزشکی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور شده‌اند، که 62 درصد از آمار قبولی رشته پزشکی مربوط به دختران است.

رضایی به پذیرش 525 دانش‌آموز بوشهری در دانشگاه‌های برتر کشور اشاره کرد و ابراز داشت: آمار پذیرش استان در کنکور رشته‌های فنی نیز آماری خوب است و پسران 60 درصد از پذیرش استان در رشته‌های فنی را به خود اختصاص داده‌اند.

رتبه سوم بوشهر در هوشمندسازی مدارس

وی افزود: با پیگیری‌ و تلاش مسئولان آموزش و پرورش استان مجوز ایجاد شش مدرسه تیزهوشان مقطع راهنمایی کسب شده و این مدارس در شهرستان‌های دشتستان و گناوه با توجه به پتانسیل‌های دانش‌آموزی مستقر خواهند شد.

رضایی گفت: در زمینه هوشمندسازی مدارس استان بوشهر جایگاهی مطلوب دارد و بعد از استان‌های البرز و تهران در رتبه سوم کشوری هوشمندسازی مدارس قرار داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری 10 میلیارد ریال برای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس جذب شده و مناقصه طرح‌های مربوط به هوشمندسازی مدارس نیز برگزار شده است.

رضایی با تاکید بر ضرورت مشارکت اولیا در اجرای موفقیت‌آمیز طرح هوشمندسازی مدارس، بیان داشت: اجرای موفقیت‌آمیز طرح هوشمندسازی مدارس جز با مشارکت اولیای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست و در حال حاضر هزینه هوشمندسازی هر کلاس درس بالغ بر 68 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه تا کنون یک‌هزار و 227 کلاس درس استان بوشهر هوشمند شده‌اند، افزود: 46 درصد از مدارس استان از یک کلاس و بیشتر شامل این طرح شده‌اند و برای هوشمندسازی 7 هزار و 800 کلاس درس استان به اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال اعتبار احتیاج داریم.

انتهای پیام/2451/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول