اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با استقرار تیپ شهید نصرت‌زاد سنندج

لشکر 28 پیاده کردستان به قرارگاه عملیاتی ارتقا یافت

خبرگزاری فارس: لشکر 28 پیاده کردستان همزمان با استقرار تیپ شهید نصرت‌زاد سنندج به قرارگاه عملیاتی ارتقا پیدا کرد.

لشکر 28 پیاده کردستان به قرارگاه عملیاتی ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر سیروس رزمگیر ظهر امروز در مراسم استقرار تیپ 128 سنندج که با حضور جمعی از مسئولان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران طی 34 سال گذشته به ویژه در دوران 8 سال دفاع مقدس ساختار خود را با توجه به شرایط به وجود آمده تغییر داده و با تشکیل گردان، تیپ، لشکر و قرارگاه‌های مختلف بعنوان نیروی بازدارنده از ارتش‌های بی‌نظیر کشورهای اسلامی و غیراسلامی جهان محسوب می‌شود.

به گفته وی، طرح تغییر ساختار جدید نیروی زمینی پس از سال‌ها مطالعه و بهره‌گیری از تجربیات جنگ 8 ساله ایران و عراق و جنگ‌های اخیر در منطقه با نام مبارک حضرت ثامن‌الائمه(ع) به منظور ایجاد تحول در ساختار و سازمان و مقابله موثر با تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمنان با در نظر گرفتن چابکی و چالاکی یگان‌ها و ارتقا سطح آمادگی رزمی، ایجاد تسهیلات لازم در امر فرماندهی و کنترل یگان‌های نیروی زمینی تهیه و به تائید و تصویب مقام معظم فرماندهی کل‌قوا رسید.

به گفته وی، با توجه به تهدیدات روزافزون دشمنان منطقه‌ایی و فرامنطقه‌ای که کشورمان هم‌اکنون با آن روبه‌رو است، انجام تغییرات در ماهیت و ساختار یگان‌های نزاجا بسیار ضروری بود و این طرح نیز به همین منظور در استان‌های مختلف کشور اجرا شده است.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان تصریح کرد: طرح فوق‌الذکر مختصات و پیش‌‌بینی‌های لازم در راستای مقابله با دشمنان را در هر شرایطی داشته و موجب ارتقای توان رزمی و آمادگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

امیر رزمگیر تصریح کرد: بر همین اساس به منظور مقابله با تهدیدات دشمنان برابر تبدیل سلسله مراتب فرماندهی و با توجه به آمایش منطقه‌ایی در نقاط حساس و آسیب‌پذیر منطقه با طرح کنترل، چهار تیپ مستقل میزان توانمندی و آمادگی رزمی لشکر افزایش یافته و به محض ابلاغ مأموریت‌های رزمی در کمترین زمان ممکن با طرح‌ریزی مناسب در مناطق مورد تهدید حاضر و با دشمنان مقابله می‌کند.

وی به اجرای سه مرحله‌ای این طرح در استان کردستان اشاره و اضافه کرد: مرحله نخست اجرای این طرح در سوم خرداد ماه سال گذشته تیپ2 سقز پس از دریافت یگان‌های لازم و تقویت ساختار و سازمان آن به نحوی که بتواند ماموریت‌های رزمی را بدون اتکا به رده بالا و به صورت خودکامی اجرا نماید به عنوان تیپ 228مستقل شهید سرلشکر ابراهیم‌ ثابت در شاه‌راه ارتباطی غرب کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان، مرحله دوم طرح نیز در پایان سال 90 و همزمان با عید سعید قربان در سطح نیروی زمینی اجرا و در این مرحله تیپ 3 مریوان به عنوان تیپ 328 شهید سرلشکر رسول عبادت در منطقه حساس مریوان و مبادی ورودی باشماق مستقر شد.

وی تصریح کرد: مرحله سوم طرح نیز امروز همزمان با میلاد مسعود امام حسن(ع) اجرایی شده و با اختصاص یگان‌های پشتیبانی و با توان رزمی بالاتری فعالیت‌ خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه همزمان با اجرای این طرح، لشکر 28 نیز به قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان تغییر ماهیت داد افزود: این قرارگاه ضمن نظارت اطلاعاتی، عملیاتی و تحت کنترل گرفتن تیپ 128 سنندج، تیپ 228 سقز، تیپ 328 مریوان و تیپ 71 پیاده مکانیزه واقع در پادگان ابوذر سرپل زهاب استان کرمانشاه در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و برقراری امنیت تلاش می‌کند.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان در ادامه اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی را ثمره ایثار و از خودگذشتگی شهدا دانست و اظهار کرد: ملت ایران اسلامی برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب در طول این سال‌ها به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی شهدای زیادی را تقدیم نموده‌اند.

به گفته رزمگیر، در این میان پرسنل ارتش نیز با حضور در میدان‌های مختلف 48 هزار شهید، 200 هزار جانباز و 25 هزار آزاده را در راه  دفاع از انقلاب و میهن اسلامیمان تقدیم کردند.

وی در پایان تصریح کرد: سربازان دلیر ارتش کردستان نیز در راه دفاع از انقلاب به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی در کنار همسنگرانشان بیش از 3 هزار و 144 شهید را تقدیم استقلال نظام اسلامی کردند.

انتهای پیام/79002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول