اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

نمایشگاه ملی عکس «نماز و نیایش» به روایت دوربین در تویسرکان برپا شد

خبرگزاری فارس: امروز با حضور مسئولان نمایشگاه ملی عکس «نماز و نیایش» به روایت دوربین در انجمن سینمای جوان تویسرکان کلید خورد.

نمایشگاه ملی عکس «نماز و نیایش» به روایت دوربین در تویسرکان برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان، هنرمندان و دانش‌آموزان نمایشگاه ملی «نماز و نیایش» به روایت دوربین با نمایش 42 اثر منتخب از 2 هزار عکس از عکاسان جوان انجمن سینمای جوان سراسر کشور در انجمن دفتر تویسرکان آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه مدیر انجمن سینمای جوانان شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه ملی عکس «نماز و نیایش» سال جاری در شهر قم برگزار شد، افزود: برای شرکت در پنجمین جشنواره ملی عکس «نماز و نیایش» از دریچه دوربین 2 هزار عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

مجید فلاحی با بیان اینکه از 2 هزار قطعه عکس با موضوع نماز و نیایش 56 عکس از دریچه دوربین عکاسی انجمن سینمای جوان کشور برگزیده شد، ابراز کرد: از مجموع عکس‌های منتخب در جشنواره ملی قم چهار عکس رتبه برتر را احراز و با اهدا جوایز و تندیس جشنواره تقدیر شدند.

وی اندازه کادر آثار نمایش داده شده در نمایشگاه را 50 در 70 عنوان کرد و اذعان داشت: کیفیت عکس‌های نماز و نیایش در ارزیابی پنجمین جشنواره ملی «نماز و نیایش» در شهر قم از لحاظ محتوا و تکنیک نسبت به دوره‌های گذشته از رشد تقریبی هزار درصدی برخوردار است. 

مدیر انجمن سینمای جوانان تویسرکان به همکاری و تعامل همه جانبه دفتر امام جمعه، شهرداری و سپاه شهرستان تویسرکان در برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: نمایشگاه عکس ملی «نماز و نیایش» به روایت دوربین پس از شهر قم به عنوان دومین شهر کشور در تویسرکان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با عنایت پروردگار و همگرایی مسئولان این نمایشگاه در سراسر کشور با هدف تبیین و ترویج فرهنگ نماز از قاب عکس در معرض دید عموم برگزار خواهد شد.

فلاحی گفت: نمایشگاه ملی نماز و نیایش در قاب عکس نخستین بار در شهرستان تویسرکان توسط  انجمن سینمای شهرستان اجرایی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نمایشگاه به مدت یک هفته پذیرای عموم مردم است، یادآور شد: نمایشگاه ملی «نماز و نیایش» از ساعت 8 صبح تا 18 عصر در سالن انجمن سینمای جوان به صورت مستمر برای علاقمندان هنر و بازدیدکنندگان دایر است.

این گزارش حاکی است عکس‌های نمایش داده شده روایت چگونگی و چیستی روند نیایش و گفت‌وگوی بندگان در هر لهجه، نژاد، ادیان مختلف با پوشش و نگاه‌های و حالت‌های متفاوت در کادر عکس گویایی اتحاد ملت‌ها با وجود اختلاف سلایق متعدد است.

نیایش با معبود آرامش دهنده و جلا بخش روح و روان انسان است و این مهم را جوانان هنرمند عکاس انجمن سینمای جوان از زاویه‌های خاص لحظات ناب بندگی را شکار کرده و معنویت را به عنوان رمز و راز بودن و جاودانه ماندن بشریت به بیننده معرفی می‌کند.

هر تصویر در چارچوب عکس از دریچه دوربین عکاسی به بیننده نگاهی از نیاز را راوی است چرا که برای حرکت، پویایی و نشاط در عرصه‌ها و بحران‌‌ها ارتباط با معبود رهایی بخش انسان است.

انتهای پیام/89010/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول