اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افتتاح باند دوم جاده قم ـ گرمسار تا پایان دولت دهم

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از تلاش این وزارتخانه برای بهره‌برداری کامل از محور قم - گرمسار تا پایان عمر دولت دهم خبر داد.

افتتاح باند دوم جاده قم ـ گرمسار تا پایان دولت دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، علی نیکزاد و جمعی از مسئولان استان قم با حضور در جاده گرمسار از این محور بازدید کردند.

نیکزاد با حضور در کارگاه‌های احداث این محور، از نزدیک در جریان پیشبرد این پروژه قرار گرفت و به بررسی مشکلات پیش رو در احداث این پروژه پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید گفت: بخشی از باند دوم جاده گرمسار هم‌اکنون در حال احداث است و تمام تلاشمان این است تا بتوانیم این بخش را تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفته است که این جاده تا پایان عمر دولت دهم به طور کامل به بهره‌برداری برسد گفت: محور گرمسار بخشی از آزاد راه قم - مشهد یا محور حرم تا حرم است که طول این محور در مجموع 890 کیلومتر است.

نیکزاد ادامه داد: بخش مهمی از این محور شامل جاده قم - گرمسار می‌شود و در واقع جاده گرمسار سه قطعه 50 کیلومتری دارد که تاکنون عملیات زیرسازی 100 کیلومتر آن انجام شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه احداث 50 کیلومتر میانی این محور به زودی آغاز می‌شود، گفت: هزینه کل پروژه حرم تا حرم بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم‌اکنون این پروژه پیشرفت مناسبی داشته است، گفت: امیدواریم این کار به همین منوال ادامه یابد و پایان دولت دهم نیز شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

جاده قم گرمسار بین سه استان قم، تهران و سمنان احداث شده است و 150 کیلومتر طول و 14 متر عرض دارد.

این محور که از سال 90 احداث شده دارای سه بخش است که 60 کیلومتر از آن در حوزه قـم، 60 کیلومتر در حوزه استان تهران و 30 کیلومتر در حوزه استان سمنان قرار دارد.

احداث آزاد راه قم - گرمسار به عنوان بخشی از آزاد راه حرم تا حرم کاهش زمان سفر، کاهش تراکم ترافیکی در شهر تهران و کاهش فاصله قم به گرمسار را به دنبال دارد.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قم به همراه مسئولان استان قم از مجتمع مسکونی پردیسان و فرودگاه در دست احداث قم بازدید کردند.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول