اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‌های آسمانی ـ 5

داستان شهید «زهرا مداح» و کمک مسلمان سیاه‏پوست آفریقایی به جنگ

خبرگزاری فارس: شهید «زهرا مداح» در سفر حج، مبلغ 20 ریال سعودی که مسلمان سیاه‏پوست آفریقایی به وی هدیه کرده بود را به جبهه‌های جنگ با دشمن بعثی ارسال کرد.

داستان شهید «زهرا مداح» و کمک مسلمان سیاه‏پوست آفریقایی به جنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شهید «زهرا مداح» در خانواده‌ای مذهبی و متوسط متولد شد.

وی در حین تحصیلات کلاسیک در مدرسه، برای آموختن عقاید اسلامی به یک مکتب خانه می‌رفت و در دوران تحصیل از شاگردان ممتاز بود

ایشان پس از تحصیل در آموزش و پرورش مشغول کار شد و علاقه وافری به منتقل کردن عقاید خود به هم‏نوعان خود داشت.

برای ارتقای سطح فرهنگ فرزندان روستایی به روستاهای اطراف می‌رفت و سختی راه را جهت آموختن دانش به مناطق محروم به جان می‌خرید.

به دانش‌آموزان مستضعف و محروم به صورت ناشناس کمک می‌کرد، در مراسم دینی و مذهبی و سیاسی شرکت فعال داشت و پیرو خط امام و ولایت فقیه و رهرو اندیشه‌های دکتر بهشتی بود.

در زمان مبارزات علیه رژیم ستم‏شاهی پهلوی، با حضور فعال در راهپیمایی و تظاهرات خشم خود را از آن رژیم بروز می‌داد در زمان جنگ تحمیلی در ستادهای پشتیبانی جبهه‌ها حضور فعال داشت در دوران انقلاب و پیش از آن با نسل جوان با عطوفت و ملایمت برخورد می‌کرد.

این شهید بزرگوار عامل ارشاد نوجوانان و جوانان بود؛ به عنوان اسوه اخلاقی بین دانش‌آموزان و مشاوری مهربان بین همکاران مطرح بود و با صلابت و مدیریت خاصی که داشت مشکلات آنان را برطرف می‌کرد. همواره در طول زندگی، حضرت زهرا (س) را اسوه و الگو قرار می‌داد و در بین اقوام و دوستان زبانزد مهر و صمیمیت بود؛ به شرکت در نماز جماعت اهمیت بسیار می‌داد.

جهت مشرف شدن به خانه خدا روزشماری می‌کرد و هنگام خداحافظی از دوستان  و بستگان گویی در جایی غیر از زمین پرواز می‌کرد.

قبل از رفتن فرزندانش را نصیحت و به صبوری سفارش کرده و با دختر بزرگش که در آن زمان 11 ساله بود، مانند یک دوست رفتار می‌کرد و به او سفارش کرده بود که زمانی که من نیستم، مسئولیت اداره خانه با شماست و او را طوری تربیت کرده بود که با این سن کم تحمل بالایی داشت.

در سفر حج روزی یک مسلمان سیاه‏پوست ناشناس آفریقایی از طریق اشاره به ایشان تفهیم کرد که خواهان کمک به جبهه‌های جنگ است و مبلغ 20 ریال سعودی را به او اهدا کرده بود.

در این سفر، بارها به دوستانش گفته بود که آرزو دارد خادم حضرت زهرا (س) شود و در محل اقامت مکه از هر نوع کمکی به زائران اعم از شستن ظروف و خدمات دیگر دریغ نمی‌کرد.

شهید «زهرا مداح» ‌در سال 66 در راهپیمایی برائت از مشرکان در مکه توسط عمال صعودی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در پی اصابت باتوم به سر و مسمومیت ناشی از گاز شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مراسم تشییع شهیده در نماز جمعه تهران برگزار شد؛ سپس پیکر پاکش جهت دفن در گلزار شهدا به سمنان منتقل شد. 

 

بسیج جامعه زنان سپاه استان سمنان در وصف این شهیده وبلاگی با آدرس www.z-madah.blogfa.com طراحی کرده‌ است.

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان، سوم اسفند91 در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول