اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نخستین نشریه خراسان‌شمالی:

مشکل کاغذ نشریات خراسان‌شمالی را زمین‌گیر کرده است

خبرگزاری فارس: مدیر نسیم خراسان‌شمالی گفت: مشکل کاهش آگهی و گرانی کاغذ نشریات این استان را زمین گیر کرده است.

مشکل کاغذ نشریات خراسان‌شمالی را زمین‌گیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی خادمی امروز در نشست شماری از مدیران رسانه‌های خراسان‌شمالی با معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: قیمت کاغذ به چند برابر سنوات گذشته افزایش یافته به گونه‌ای که مشکلات جدی برای انتشار نشریات ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه نسیم خراسان‌شمالی پیش از این هفته‌ای دو شماره انتشار می‌یافت، افزود: اکنون به خاطر مشکل کاغذ و آگهی، زمان انتشار نشریه تغییر کرده است.

خادمی با بیان اینکه در برخی از شماره‌های هفته نامه نسیم صرفاً 400 هزار تومان آگهی جذب شده است، تصریح کرد: این در حالی است که بابت همان شماره باید حدود یک میلیون تومان هزینه چاپ پرداخت کرد که این مقرون به صرفه نیست.

وی همچنین هزینه‌های اداره نشریات محلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر هزینه انتشار باید همه ماهه هزینه‌های اجاره دفتر، پرسنل، اینترنت، تلفن، ایاب و ذهاب و غیره پرداخت که اکنون فعالیت رسانه‌ای مقرون به صرفه نیست.

مدیر نسیم خراسان‌شمالی همچنین یکی از مهمترین مشکلات در حوزه نشریات استان را عدم توزیع عادلانه آگهی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این موضوع اکنون در استان رعایت نشده به گونه‌ای که در برخی از شماره‌های این نشریه از آگهی میم الف محروم می‌ماند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی نیز با اشاره به اینکه این اداره کل برای رفع مشکلات رسانه‌های استان اهتمام دارد، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های رسانه‌ها به ویژه نشریات محلی توزیع عادلانه آگهی‌ها است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی با اشاره به رویکرد این اداره کل تصریح کرد: به همین منظور مسئولیت توزیع آگهی‌ها به خانه مطبوعات استان واگذار تا در چارچوب‌ها توزیع آگهی‌های دولتی به صورت عادلانه انجام تا سبب تأمین بخشی از هزینه‌های نشریات شود.

وی همچنین یکی از مهمترین ویژگی‌های حوزه رسانه در استان را وحدت و همدلی بین فعالان این بخش عنوان کرد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع در استان به وضوح قابل مشاهده بوده که باید آن را قدر دانست.

انتهای پیام/63002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول