اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

5 اسفندماه امسال

آغاز اعزام گروه‌های نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: 5 اسفند ماه آغاز اعزام گروه‌های نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی به شهرستان‌ها از سوی دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی است.

آغاز اعزام گروه‌های نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی ظهر امروز در جلسه شورای فنی خراسان‌رضوی، اظهار کرد: با تصویب اعضای شورای فنی خراسان‌رضوی، به دستگاه‌های اجرایی تا 15 اسفند ماه مهلت داده شد تا نسبت به جذب باقی‌مانده اعتبارات عمرانی مانده در حساب خود اقدام کنند.

جانشین رئیس شورای فنی خراسان‌رضوی افزود: آغاز اعزام گروه‌های نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی به شهرستان‌ها از سوی دفتر فنی استانداری در 5 اسفند ماه است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای فنی استان، به شورای تخصیص استان پیشنهاد شده تا باقی اعتبارات دستگاه‌هایی که بدون توجیه مناسب پس از 15 اسفند، همچنان مانده حساب داشته باشند، به دستگاه‌هایی تعلق گیرد که پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال اجرای آنها از سرعت بالایی برخوردار است.

واحدی با بیان اینکه کل بودجه عمرانی استان در امسال، بالغ بر 6 هزار و 700 میلیارد ریال بوده که 31 درصد آن اختصاص یافته، عنوان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی هنوز مبالغی مانده در حساب دارند که باید اقدام قانونی برای جذب آن در مهلت تعیین شده به عمل آید.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی بر ضرورت توجه جدی دستگاه‌ها به بحث نظارت بر اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: با نظارت دقیق و پیشگیری از ایجاد هزینه‌های اضافی، می‌توان سرعت و کیفیت اجرای پروژه‌ها را افزایش داد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای ساختمانی در سطح استان گفت: از اداره کل استاندارد می‌خواهم تا با توجه به نیازهای موجود، نسبت به احیای برگزاری جلسات شورای استاندارد خراسان‌رضوی به ریاست استاندار اقدام کنند.

واحدی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی در اجرای پروژه‌های عمرانی پیمانکاران، مشاوران و مهندسان ناظر را موظف کنند تا در صورت مشاهده هر گونه استفاده از مصالح غیر استاندارد، مراتب را به این اداره کل، گزارش کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی تاکید کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی، به ویژه ساخت و سازهای عمومی و عام‌المنفعه، باید به مناسب‌سازی برای معلولان، مقاوم‌سازی و استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، توجه ویژه شود.

انتهای پیام/70002/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول