اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست/ هشدار نسبت به وقوع انتفاضه مردمی

خبرگزاری فارس: ظهر امروز ـ دوشنبه ـ درگیری‌های پراکنده‌ای بین جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در پل حلحول واقع در شمال شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری به وقوع پیوست.

درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست/ هشدار نسبت به وقوع انتفاضه مردمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در الخلیل، ده‌ها جوان فلسطینی در اعتراض به بی‌توجهی رژیم صهیونیستی و اداره زندان‌های این رژیم به خواسته‌های اسرای اعتصاب‌کننده غذا، تظاهرات برگزار کردند.

نظامیان صهیونیست نیز برای پراکنده کردن تظاهرات‌کنندگان به استفاده از بمب‌های گازی و صوتی و گلوله‌های پلاستیکی روی آوردند.

بر اساس این گزارش صدها فلسطینی در الخلیل که خانواده‌های اسرا و نیز اسرای آزاد شده نیز در میان آنها بودند به نشانه اعلام همبستگی با اسرای اعتصاب‌کننده غذا اعم از «سامر العیساوی»، «ایمن شراونه»، «طارق قعدان» و «جعفر عزالدین» تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرات‌کنندگان در حالی که پرچم‌های فلسطین و گروه‌های فلسطینی و اسلامی و نیز تصاویری از اسرای اعتصاب‌کننده غذا را در دست داشتند، پس از اقامه نماز ظهر از مقابل مسجد امام حسین بن علی(ع) به سمت میدان ابن رشد واقع در مرکز شهر الخلیل حرکت کردند.

در همین راستا «خضر عدنان» از رهبران جهاد اسلامی و آغازگر انقلاب «شکم‌های خالی» در زندان‌های رژیم صهیونیستی که در این تظاهرات شرکت داشت، گفت که این تظاهرات پیامی روشن به اسرای اعتصاب‌کننده غذا است مبنی بر اینکه آنها در قلب ما جای دارند و ما از راه آنها حمایت کرده و عهدو پیمان آنها را حفظ خواهیم کرد.

وی طی اظهاراتی به خبرنگار فارس در الخلیل گفت: این آزادگان در پشت میله‌های زندان راه چالش و اراده و مقابله با زندانبانان صهیونیست را ادامه دادند و ما مطمئن هستیم که آنها پیروز خواهند شد.

عدنان پیش از این به مدت 66 روز در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده بود که در نهایت نیز در این نبرد پیروز شد و پس از وی نیز تعدادی از اسرا از وی پیروی کردند و تعدادی از آنها نیز آزاد شدند که عبارتند از: هناء شلبی، محمود السرسک، بلال ذیاب، ثائر حلاحله و اکرم الریخاوی و برخی از آنها نیز پس از بازداشت دوباره نبرد جدید را آغاز کردند که از جمله آنها جعفر عزالدین است.

این رهبر جهاد اسلامی خواستار یاری اسرا با هر شیوه و روش ممکن از جمله آغاز انتفاضه مردمی در برابر رژیم اشغالگر شد.

از سوی دیگر «عیسی قراقع» وزیر امور اسرا در کرانه باختری فاش کرد که اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی از فردا سه‌شنبه در حمایت از برادران اسیر اعتصاب‌کننده غذا، اقدامات اعتراض‌آمیز را آغاز خواهند کرد و ممکن است این اعتراضات گسترده شده و به اعتصاب فراگیر در زندان‌ها منجر شود.

قراقع، رژیم صهیونیستی را مسئول سیاست‌های جائرانه مبنی بر بازداشت مجدد اسرای آزاد شده و تداوم تحمیل احکامی مبنی بر بازداشت اداری اسرا و مخالفت آن با قوانین بین‌المللی از طریق وضع قوانین نظامی جائرانه و مغایر با حقوق بشر، دانست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول