اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی:

10 گروه از اتباع خارجی به طور رایگان بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی گفت: 10 گروه از اقشار آسیب‌پذیر مهاجر منوط به داشتن کارت آمایش هشتم به طور رایگان بیمه می‌شوند.

10 گروه از اتباع خارجی به طور رایگان بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد عجمی ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی در محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره اتباع از طریق کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در حال پیگیری بیمه مهاجرین و اتباع ساکن در کشور است.

10 گروه از اقشار آسیب‌پذیر مهاجر به طور رایگان بیمه می‌شوند

وی افزود: طبق قراردادی سه جانبه با دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در تهران، بیمه آسیا و اداره اتباع در تاریخ 10 تیر ماه سال جاری به مدت یک‌سال منعقد شده است، افراد دارای کارت اقامتی آمایش هشتم می‌توانند با مراجعه به دفتر بیمه آسیا از مزایای این بیمه برخوردار شوند.

عجمی با بیان اینکه این بیمه 10 گروه آسیب‌پذیر از اتباع را به طور رایگان بیمه می‌کند، گفت: حق بیمه این 10 گروه را کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان متقبل شده است.

وی تصریح کرد: زنان بی‌سرپرست و فاقد فرزند پسر بالای 18 سال، کودکان بی‌سرپرست، خانواده‌هایی با بیمارهای صعب‌العلاج،  بیماران خاص،‌ زنان بالای 60 سال بدون سرپرست، مردان بالای 60 سال که خود سرپرست خانواده‌اند، خانواده هایی با بیماران معلول و کسانی که تعداد اعضای خانواده آنان از 8 نفر بیشتر باشد مشمول استفاده رایگان از بیمه می‌شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی حق بیمه هر تبعه را 90 هزار تومان توصیف کرد و ادامه داد: سقف استفاده از بیمه تا مبلغ 7 میلیون و 200 هزار تومان است.

عجمی یادآور شد: افرادی که جزو 10 گروه آسیب‌پذیر جامعه نیستند و تمایل به استفاده از بیمه آسیا دارند می‌توانند تا تاریخ 20 اسفند ماه مراجعه و خود را بیمه کنند.

وی افزود: از کل جمعیت اتباع سطح استان، 30 درصد قشر آسیب‌پذیر بوده که تاکنون 70درصد آنان یعنی حدود 20 هزار نفر بیمه شده‌اند.

اردوهای افغانستان‌شناسی در مسیر آگاهی به جوانان افغان برای بازگشت

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی با اشاره به برگزاری اردوهای افغانستان‌شناسی گفت: در حال حاضر در ارتباط با مهاجران افغان با پدیده‌ای با نام نسل دوم و سوم روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: جوانان مهاجر امروز افغان متولد ایران بوده و مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی بوده و به نوعی می‌توان گفت که شناخت و آگاهی کافی نسبت به کشور خود ندارند.

عجمی یادآور شد: اردوهایی با عنوان افغانستان شناسی با هدف آشنایی بیشتر جوانان افغان با کشور خود طراحی شده که تقدیر از برگزیدگان مسابقات آن را از تاریخ 25 بهمن ماه تا 28 بهمن ماه سال جاری در محل اردوگاه فرهنگی تفریحی مازندران مشهد شاهد بودیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی افغانستان امروز را نیازمند تلاش جوانان متخصص و کارآمد افغان توصیف کرد، و اذعان کرد: این اردوها باید سبب شناخت بیشتر جوانان افغان نسبت به کشورشان شده تا نقطه عطفی در مسیر بازگشت آنان و کمک به توسعه و آبادانی افغانستان شود.

ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی منوط به قانونی بودن آن مشکلی ندارد

عجمی با اشاره به اینکه ازدواج زنان ایرانی با اتباع باید به شکل قانونمند باشد، گفت: ازدواج‌هایی که در گذشته ثبت می‌شد مود خاصی نداشته و قانونمند بوده است اما مسئله مهم ازدواج‌های غیرقانونی بدون ثبت است.

وی یادآور شد: فرزندانی که مادر ایرانی و پدر تبعه خارجی داشته باشند بعد از 18 سال به مدت یکسال فرصت تصمیم‌گیری برای تابعیت خود را دارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی اذعان کرد: در حال حاضر بنا به مصوبه مجلس شورای اسلامی، ازدواج‌های پیش از سال 85 قابل ثبت رسمی و قانونی است.

عجمی گفت: زنانی که قصد ازدواج با تبعه خارجی را دارند باید برای مشاوره به اداره اتباع مراجعه کرده تا با ازدواج رسمی و قانونی آینده فرزندان خود را به مخاطره نیندازند.

وی از 2 هزار 550 فرزند با مادران ایرانی یاد کرد و خاطر نشان کرد: این تعداد فرزند پس از رسیدن به سن 18 سالگی به اداره اتباع مراجعه و شناسنامه ایرانی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی تصریح کرد: دانشجویان دختر تبعه خارجی که روادید تحصیلی دریافت کرده‌اند، پس از اتمام تحصیل در صورت مدارک معتبر والدین می‌توانند مجددا مدرک اقامتی و یا پاسپورت بگیرند اما پسران دانشجو پس از اتمام تحصیل باید به کشور خود بازگردند.

انتهای پیام/70023/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول