اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان یزد خبر داد

حمایت از سالمندان و اشتغالزایی مهم‌ترین دستاوردهای کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه دایره فعالیت‌های کمیته امداد بسیار گسترده است، از حمایت از سالمندان و اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان به عنوان ارزشمند‌ترین اقدام و دستاورد کمیته امداد یاد کرد.

حمایت از سالمندان و اشتغالزایی مهم‌ترین دستاوردهای کمیته امداد

محمد اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 11 هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد استان یزد هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در مجموع در استان یزد، 7 هزار و 396 خانوار با جمعیت 11 هزار و 858 نفر زیر پوشش طرح شهید رجایی قرار دارند.

اکبری بیان داشت: طرح ماندگار و ارزشمند شهید رجایی در حمایت از سالمندان نیازمند بالای 60 سال روستایی و عشایری کشور در سال 1364 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی ادامه داد: این طرح از سال 1364 به کمیته امداد محول شد که بر اساس آن کمیته امداد از افرادی که همه عمر خود را در راه تولید سپری کرده‌اند، اما از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند، حمایت می کند.

وی مجموع کمک‌های پرداخت شده به سالمندان زیر پوشش کمیته امداد استان یزد را 348 میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه خودکفایی یکی از رویکردها و سیاست‌های کمیته امداد است، افزود: هم‌اکنون بیش از 15هزار خانوار یزدی زیر پوشش طرح‌های خودکفایی کمیته امداد یزد قرار گرفته‌اند.

اکبری خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار بیش از 3 هزار و 975 زن سرپرست خانوار هستند که از خدمات طرح‌های خودکفایی کمیته امداد استان یزد بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای تسریع خودکفایی مددجویان، تسهیلات اشتغالزایی و خودکفایی به آنها پرداخت شده است، اظهار داشت: تاکنون 110 میلیارد و 827 میلیون تومان وام و امکانات خودکفایی برای انجام طرح‌هایی نظیر قالیبافی، کشاورزی و ... در اختیار 20 هزار و 845 خانوار قرار گرفته است.

اکبری، مباحث درمانی و دارویی را نیز یکی دیگر از دغدغه‌های کمیته امداد برای مددجویان خواند و افزود: تاکنون بیش از 154 میلیارد ریال برای بیمه و درمان مددجویان کمیته امداد استان یزد هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر 15 هزار و 383 مددجوی تحت حمایت از خدمات بیمه‌ای این نهاد استفاده می‌کنند که این تعداد شامل 5هزار و 459 مرد، 9 هزار و 924 نفر زن هستند.

اکبری با اشاره به مراکز طرف قرارداد با کمیته امداد استان یزد یادآور شد: هم‌اکنون 246 مرکز درمانی و پزشک با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول