اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست کهگیلویه:

منطقه حفاظت شده خائیز میزبان گردشگران نوروزی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: تمهیدات لازم برای بازدید گردشگران نوروزی از منطقه حفاظت شده خائیز اندیشیده شده است.

منطقه حفاظت شده خائیز میزبان گردشگران نوروزی است

سید قدرت‌الله علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت از تدابیر لازم جهت استقبال از میهمانان نوروزی در منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد و گفت: نصب پلاکارد در مبادی ورودی منطقه حفاظت شده خائیز، توزیع بروشورهای مرتبط با معرفی جاذبه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه به مسافران نوروزی از جمله اقدامات لازم استقبال از میهمانان نوروزی خواهد بود.

رئیس محیط زیست کهگیلویه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان به خصوص منطقه حفاظت شده خائیز افزود: این منطقه یکی از مناطق حفاظت شده استان است که از پوشش گیاهی و جانوری متنوع برخوردار بوده و محلی مناسب برای طبیعت دوستان و دوست‌داران محیط زیست است.

علی‌پور محیط زیست را میراث ثروت و امانت مشترک بشری خواند و عنوان کرد: حفاظت از این میراث گران‌بها نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نهادهاست.

رئیس محیط زیست شهرستان کهگیلویه، حفظ محیط زیست و اهتمام  ویژه به منطقه حفاظت شده خائیز را یک قانون اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: حفاظت از محیط زیست، نشانه احترام به ارزش‌های حیاتی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ گردشگری و نگهداری از منابع طبیعی خدادادی محیط زیست، توضیحات لازم در خصوص ارزش‌های زیست محیطی و نکات امنیتی و حفاظتی از سوی محیط‌بانان به میهمانان نوروزی تذکر داده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که میهمانان و گردشگران نهایت همکاری با پرسنل محیط زیست را داشته باشند.

علی‌پور در ادامه به استقرار گشت‌های ویژه زیست محیطی در منطقه گردشگری خائیز اشاره کرد و ابراز داشت: به منظور جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست از طریق نظارت و گشت و کنترل تدابیر لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس محیط زیست کهگیلویه با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت، هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط نظیر شهرداری و میراث فرهنگی برای تهیه کیسه‌های زباله و توزیع بین میهمانان و گردشگران به منظور ترویج فرهنگ حفظ و پاکسازی محیط زیست در بین مسافران نوروزی را خواستار شد.

وی با ابراز اینکه آتش‌سوزی در جنگل  باعث فرسایش خاک و از بین رفتن درختان می‌شود، عنوان کرد: در این راستا به مسافران نوروزی توصیه می‌شود از سیلندر گاز و پیک‌نیک به جای روشن کردن آتش استفاده کنند.

علی‌پور با توصیه مجدد به رعایت بهداشت و حفاظت از محیط زیست گفت: با توجه به اینکه محیط زیست متعلق به همه نسل‌ها بوده باید در حفظ آن کوشا باشیم و قدر این نعمات الهی را بدانیم و به آن احترام بگذاریم.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول