اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

سند آمایش آموزش عالی تدوین می‎شود/ ضررهای گلستان در بومی‎گزینی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تدوین سند آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: این سند یکی از سندهای مهم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در حال نهایی شدن است.

سند آمایش آموزش عالی تدوین می‎شود/ ضررهای گلستان در بومی‎گزینی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا صابری بعدازظهر امروز در جمع دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: سند آمایش آموزش عالی براساس توانمندی‎های استان‎ها طراحی خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس سند مذکور، هر استانی برای خودش ظرفیت آموزش عالی پیدا خواهد کرد که قطعاً در پذیرش دانش‎آموزان و داوطلبان آن استان در دانشگاه‎ها تأثیرگذار خواهد بود.

شانس قبولی داوطلبان گلستانی در دانشگاه قابل مقایسه با استان‎های مجاور نیست

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سند آمایش آموزش عالی باید با مقتضیات استان‎ها سازگار باشد، خاطرنشان کرد: بهره‎گیری از ظرفیت‎های استانی در زمینه آموزش عالی و توسعه این آموزش سبب می‎شود تا ظرفیت قبولی داوطلبان به دانشگاه‎ها ارتقا پیدا کند.

صابری تصریح کرد: کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس بر روی سند مذکور نظراتی دارد، هرچند به احتمال زیاد این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد، اما تأکید داریم که اقتضائات استانی باید در این سند رعایت شود.

وی با بیان اینکه شانس قبولی داوطلبان گلستانی در دانشگاه قابل مقایسه با استان‎های مجاور نیست، عنوان کرد: گلستان همواره در بومی‎گزینی متضرر می‎شود و به دلیل اینکه توسعه آموزش عالی در استان ما متناسب با جمعیت آن نیست، بنابراین تلاش داریم تا در توسعه آموزش عالی در استان اقدامات جدی انجام دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ارتباط دانشگاه با صنعت را از دیگر نکات مهم و کلیدی در سند آمایش آموزش عالی برشمرد و ابراز داشت: طرحی در مجلس در حال پیگیری است که مجموعه نمایندگان روی آن کار می‎کنند تا یک طرح قوی در ارتباط بین دانشگاه و صنعت طراحی شود.

صابری در پایان اذعان کرد: در آینده حتی ارتقای اعضای هیئت علمی منوط به نوع حضور افراد و ارتباط آن‎ها با دانشگاه و صنعت خواهد بود که این موارد می‎تواند، تحولات خوبی را در کشور به لحاظ نوآوری و فناوری ایجاد کند.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول