اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی:

چشم‌انداز روشن آموزش عالی با برنامه‌های راهبردی هدفمند میسر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با برنامه‌های راهبردی هدفمند می‌توان به چشم‌انداز روشن آموزش عالی دست یافت.

چشم‌انداز روشن آموزش عالی با برنامه‌های راهبردی هدفمند میسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ملک سلیمانی ظهر امروز در اولین نشست کمیته تخصصی گسترش منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی در سالن جلسات دبیرخانه منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تهیه برنامه راهبردی آموزش عالی منطقه مبتنی بر ابتکار و نوآوری ضروری است، اظهار داشت: با ایجاد برنامه راهبردی هدفمند و مبتکرانه در سطح منطقه پنج می‌توان به چشم‌اندازی روشن برای آموزش عالی منطقه پنج دست یافت.

وی با اشاره به این که باید با تدوین افق فعالیت‌های علمی و آموزشی و استراتژی هدفمند به بررسی و تصویب رشته‌ها پرداخت افزود: ضروری است تا رؤسای واحدها با ارائه راهکارهای مناسب به منظور پیشبرد اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی، پرورش ایده‌های نوین و کارآمد در امر گسترش رشته‌های آموزشی پیشگام باشند.

سرپرست واحد اراک مطالعه دقیق، ساماندهی و نیاز سنجی رشته‌ها و سرمایه‌گذاری بر روی رشته‌های مورد نیاز جامعه و بررسی آنها در سطح منطقه را از اهم موضوعات در تاسیس رشته‌های جدید دانست و تصریح کرد: شناسایی، ایجاد و تقویت رشته‌های جدید به ویژه رشته‌های بین رشته‌ای و کاربردی متناسب با نیازهای جامعه و همچنین آمایش رشته‌ها در سطح منطقه و کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد و راه‌اندازی و اخذ مجوز رشته‌های جدید باید در چارچوب قوانین، ضوابط و بخشنامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود، اضافه کرد: در این زمینه تشکیل کمیته تصویب و تأسیس رشته‌های جدید با حضور افراد با تجربه، کاردان و دلسوز برای پیگیری و سامان دهی امور مربوط به تصویب رشته‌ها در سطح منطقه ضروری است.

سلیمانی خواستار جدیت بیش از پیش واحدهای منطقه در این زمینه شد و بیان کرد: هر کدام از واحدها نسبت به جمع‌آوری اطلاعات، توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود از جمله رتبه‌ اساتید، تدوین و دسته‌بندی تخصص‌های اساتید، گردآوری اطلاعات دقیق گارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و نداشتن هم‌پوشانی رشته‌ها در مناطق همجوار واحدهای استانی خود اقدام نمایند تا بر همین اساس امکان ‌سنجی دقیقی از تأسیس رشته‌ها به دست آید.

نشست کمیته تخصصی گسترش منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ایجاد وحدت رویه در واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی، بررسی و تصویب اولیه تعدادی از رشته‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و مرور فعالیت‌های صورت‌گرفته این کمیته در هر استان تشکیل شد.

انتهای پیام/87007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول