اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

اردوی راهیان نور از تقدس ویژه‌ای برخوردار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: حضور در مناطق جنگی در قالب اردوهای راهیان نور از تقدس خاصی برخوردار بوده و موجب بهره‌مندی معنوی فراوانی می‌شود.

اردوی راهیان نور از تقدس ویژه‌ای برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام شوزب شیری در مراسم اعزام دانش‌آموزان دبیرستان‌های پسرانه استان قم به مناطق جنگی جنوب کشور اظهار کرد: راهیان نور سفری نورانی است که با هدف خودسازی فکری و معنوی صورت می‌گیرد.

وی افزود: دانش‌آموزان باید دقت کافی را داشته و نهایت بهره‌برداری را از این سفر چهار روزه داشته باشند؛ در این زمینه لازم است نیت‌ها خالص و الهی باشد تا به همان میزان عظمت یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: یکی از آداب شایسته سفر این است که انسان از خداوند بخواهد طی سفری که در پیش دارد عجایب خلقت را به او نشان دهد و قبل از آن هم از گناهان گذشته توبه کند.

وی ادامه داد: یکی از عجایب عالم اتصال زمین‌ها به یکدیگر است و اینکه تمام کارهای آدمی قبل از مسافرت به مکان جدید منتقل شده است.

شیری با بیان اینکه دانش‌آموزان باید طی این سفر احسان و خدمت به یکدیگر را همواره در نظر داشته باشند خاطرنشان کرد: مشاهده عاقبت و نتیجه کار آنها یعنی امنیت فیزیکی و اعتقادی امروز ملت ایران تأثیر بسزایی در تربیت اخلاقی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: اقامه نماز در سرزمین‌های نور و میعادگاه شهدا ارزشمند است زیرا موجب آمادگی روحی برای بهره‌مندی از معنویت این اماکن می‌شود.

وی گفت: شهدا زنده‌اند زیرا کارهای آنها باقی و جاوید است و امروز نتیجه جانفشانی‌ها و فداکاری‌هایشان موجب شده است دانش‌آموزان بتوانند در کمال امنیت و آرامش به تحصیل و کار بپردازند.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول