اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 9 شهرداری اصفهان:

محوطه اطراف منارجنبان احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 9 شهرداری اصفهان با بیان اینکه محوطه اطراف منارجنبان احیا می‌شود، گفت: منارجنبان از سمت غرب شهر یکی از ورودی‌های شهر اصفهان محسوب می‌شود و از لحاظ گردشگری مکانی بسیار حائز اهمیت است.

محوطه اطراف منارجنبان احیا می‌شود

عبدالرسول امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده توسط شهرداری منطقه 9 و در جلسات متعددی که از سال 1389 با حضور ارگان‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی و گردشگری، اداره اوقاف، آموزش و پرورش، معاونت معماری و شهرسازی تشکیل شد، 18 هزار و 650 مترمربع از اطراف محوطه تاریخی منارجنبان با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیارد ریال آزادسازی شد که از این مقدار 2 هزار و 550 مترمربع آن به احداث مجموعه فرهنگی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: که در این مجموعه مراکز تجاری و رستوران احداث خواهد شد تا مکانی در خور بنای تاریخی منارجنبان برای آسایش مسافران باشد.

شهردار منطقه 9 شهرداری اصفهان افزود: با توجه به این که 60 درصد مادی‌های شهر اصفهان در منطقه 9 واقع شده، شهرداری این منطقه اقداماتی اساسی در راستای ساماندهی مادی‌ها انجام داد که از آن جمله می‌توان به ساماندهی و احیایی مادی‌های جزوکان، رهنان، سهم، قمیش، کارلادان که در مجموع به طول 35هزار و 913 متر است اشاره کرد که باهزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرایی شد.

وی در ادامه افزود: دیوار چینی، لوله کشی، احیای فضای سبز و لایروبی مادی‌های مهدیه لنبان سهم قمیش کارلادان رهنان جروکان نیز عملیاتی شده است.

امامی تصریح کرد: از سال گذشته عملیات احیای نهرهای فرعی آغاز شده که در این مدت عملیات خاکبرداری و کاشت درخت در آنها به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول