اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کارفرمایان استان آذربایجان شرقی:

واردات کالا دیگر به صرفه نیست / فرصت برای صادرات فراهم شده است

خبرگزاری فارس: نماینده کارفرمایان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر دیگر واردات صرف نمی‌کند، گفت: اکنون تولید داخلی با صرفه است و فرصت برای صادرات و توسعه واحدهای تولیدی فراهم شده است.

واردات کالا دیگر به صرفه نیست /  فرصت برای صادرات فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی محمدزاده صبح امروز در جمع کارگران اعضای خانه کارگر تبریز به اهمیت نیروی انسانی و دانش پرداخت و اظهار کرد: زمانی سرمایه برای کشورهای فقیر به استثمار می‌رفت ولی اکنون سرمایه به کشورهایی می‌رود که دانش دارند و در واقع سرمایه، دانش و دانش، سرمایه را تکمیل می‌کند که نیروی انسانی و وجود سرمایه و دانش در یک مربع باعث توسعه کشورها می‌شود.

محمدزاده با اشاره به وجود بیش از 10درصد صنعت کشور در آذربایجان‌شرقی افزود: آذربایجان‌شرقی بیش از هر منطقه دیگری هر تهدیدی در این عرصه را لمس خواهد کرد.

افت بیش از 3.5 برابر سرمایه کشور

وی با بیان اینکه در عرض چندماهه گذشته بیش از 3.5 برابر سرمایه کشور افت پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: اما کشور ما به دلیل داشتن مردان و زنان بزرگ توانسته چنین شوکی را تحمل کند و اگر این موضوع را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم بی‌سابقه است.

محمدزاده با تاکید بر اینکه کشور می‌تواند از این شوک اقتصادی و تحریم‌ها به خوبی عبور کند، اظهار داشت: البته زمانی می‌توانیم در این امور موفق شویم که از قبل برنامه‌ریزی داشته باشیم اگر توصیه‌های مقام معظم رهبری در ابتدای سال91 در بحث تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به طور جدی مورد توجه قرار می‌گرفت وضعیت صنعت و اقتصاد به این شکل نبود.

پیام رهبری در آغاز سال هشدار بود

وی افزود: پیام رهبری در آغاز سال هشدار بود چرا که اگر قرار بود حمایت معمولی شود دیگر توصیه‌ای نمی‌شد ولی متاسفانه به موقع عمل نشد و ایشان اخیرا موضوع را با ریزکردن مسائل به سران سه قوه گوشزد کردند و اکنون حجت بر همه تمام است.

محمدزاده با بیان اینکه شرایط تحریم قوانین خاص خود را می‌خواهد، گفت: ما مشکل قوانین داریم و باید صنعت کشور را از این قوانین رد کنیم مثلا چگونه می‌توان قبول کرد که قیمت‌های کالاها را با 80 کارشناس یک وزارتخانه می‌توان تعیین و تثبیت کرد ما پیشنهاد دادیم این کار را به تشکل‌های قانونی بخش خصوصی داده شود تا کنترل بهتری انجام شود و گفتیم که دولت تنها بر روی کالاهایی قیمت‌گذاری کند که به آنها ارز مرجع می‌دهد.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی قوانین دست و پاگیر و بورکراسی اداری حاکم مانع از توسعه تولید در واحدهای صنعتی شده است.

محمدزاده در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر دیگر واردات صرف نمی‌کند، افزود: اکنون تولید داخلی با صرفه است و فرصت برای صادرات و توسعه واحدهای تولیدی فراهم شده که البته اگر برنامه‌ریزی‌ها برای این بخش به درستی انجام شود.

سال آینده، سال صنعت محور است

وی سال آینده را سال صنعت محور خواند و گفت: از نیمه دوم سال آینده به سمت صنعت محوری خواهیم رفت و سرمایه‌ها در این بخش جذب خواهد شد که بدین لحاظ باید از الان صادرت را افزایش دهیم که فرصتش فراهم شده است.

محمدزاده در مورد موضع کانون‌ها تشکلات کارفرمایی و اتاق‌های بازرگانی در مورد افزایش دستمزدها گفت: ما با افزایش دستمزدها برابر با نرخ تورمی موافقیم چرا که اگر قدرت خرید کارگران بالا نرود و سال آینده به جای سال رشد، سال رکود باشد کارفرمایان هم نخواهند توانست کالاهای خود را به فروش برسانند و در واقع منافع کارفرمایان هم در همین موضوع قرار دارد.

وی افزود: ما معتقدیم این افزایش‌ها را هم به یک بار در سال موکول نکنند و حداقل دوبار در سال افزایش دستمزد داشته باشیم تا قدرت خرید افت پیدا نکند. 

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول