اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)

92 درصد فارغ‌التحصیلان تحت پوشش کمیته امداد شاغل هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بیش از 300 هزار دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد فارغ‌التحصیل شده‌اند که بیش از 92 درصد آنان در سطوح مختلف اداری و خدماتی شاغل هستند.

92 درصد فارغ‌التحصیلان تحت پوشش کمیته امداد شاغل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اکبر میرشکار عصر امروز در اختتامیه همایش دانشجویان و طلاب دینی کمیته امداد خراسا‌ن‌رضوی در اردوگاه ثامن الائمه(ع) مشهد، اظهار کرد: یکی از کارهای ارزشمند این نهاد توجه و رسیدگی به امور تحصیلی و آموزشی جوانان و نوجوانان تحت پوشش است تا مشکلات اقتصادی، مالی و فرهنگی از پیشرفت‌های علمی آنان جلوگیری نکند.

وی با اشاره به برگزاری همایش دانشجویی خاطر نشان کرد: برگزاری همایش‌های دانشجویی در دو سال اخیر به صورت هدفمند اجرا می‌شود که محور برگزاری این همایش در امسال با توجه به سخنرانی مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مبنی بر سبک زندگی و تمدن نوین اسلامی تعریف شد تا دانشجویان به عنوان افراد مؤثر در جامعه در این مسیر گام بردارند.

میرشکار ادامه داد: بحث سبک زندگی بر تحقق لزوم این امر در کشور تاکید دارد بنابراین باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا شاهد ورود دانشجویان و نخبگان به میدان عمل باشیم.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، از اعزام 5 هزار دانشجو در اردوهای دانشجویی خبر داد و تصریح کرد: توانمندسازی نوجوانان و جوانان کمیته امداد، محور مهم در حوزه فرهنگی است که در این مورد سعی شده تا مشکلات و مسائل آنان در زمینه‌های مختلف تحصیلی مرتفع شود.

وی با اشاره به حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت پوشش این نهاد در عرصه‌های مختلف کاری خاطر نشان کرد: بیش از 300 هزار دانشجوی تحت حمایت این نهاد فارغ‌التحصیل شده‌اند که بیش از 92 درصد آنان در سطوح مختلف اداری و خدماتی شاغل هستند.

میرشکار با بیان اینکه 330 دانشجوی این نهاد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند، گفت: در حال حاضر 110 هزار دانشجوی تحت پوشش این نهاد مشغول به تحصیل هستند که با توجه به معیارهای گزینش نخبگی بر اساس بنیاد ملی نخبگان، 800 دانشجوی نخبه در این نهاد حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد افزایش جمعیت دانشجویی این نهاد هستیم که پیش‌بینی می‌شود دانشجویان این نهاد به 120 هزار نفر افزایش پیدا کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، از اختصاص اعتبارات محدود دولتی به این نهاد گفت و افزود: در حال حاضر فقط  هزینه دو ترم تحصیلی 45 هزار دانشجوی مددجوی این نهاد در دانشگاه پیام نور، 25 هزار میلیارد تومان است که برای مابقی دانشجویان نیاز به اختصاص بودجه‌های دولتی بیشتری است تا زمینه‌های ورود و ادامه تحصیل آنان در مقاطع و رده‌های مختلف علمی فراهم شود.

وی با اشاره به تصویب قانون مجلس شورای اسلامی ویژه دانشجویان کمیته امداد تصریح کرد: در این قانون که مدت آن برای پنج سال تعیین شده است، دانشجویان کمیته امداد به صورت رایگان در دانشگاه‌ها ثبت‌نام می‌شوند و هزینه‌های آن از سوی دولت پرداخت می‌شود؛ اما متاسفانه علی‌رغم پیگیری و مکاتبات انجام شده در مورد این قانون، شاهد اجرایی نشدن آن در دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستیم.

انتهای پیام/70022/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول