اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

راه‌اندازی مرکز داده در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی مرکز داده به منظور بررسی وضعیت امنیت اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی و همچنین ارائه طرح جامع امنیتی جهت اجرا در کلیه بخش‌های فعال این استان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز داده در کهگیلویه و بویراحمد

 



سیدیاسر حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، از راه‌اندازی مرکز داده استان کهگیلویه و بویراحمد و بررسی وضعیت امنیت اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی و همچنین ارائه طرح جامع امنیتی جهت اجرا در کلیه بخش‌های فعال این استان خبر داد.

رئیس کارگروه سایبری شورای پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نشستی به منظور بررسی و تبیین اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه سایبری انجام شد.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد از جدی بودن وظایف کارگروه در حوزه سایبری خبر داد و گفت: قسمت عمده‌ای از تهدیدات موجود را در حوزه سایبری مشاهده می‌کنیم.

حسن‌پور افزود: وظیفه کارگروه سایبری، شناسایی نقاط ضعف در فضای سایبری (ارتباطات و فناوری اطلاعات) و پیشگیری از آن‌ها با استفاده از ابزار و فناوری روز دنیاست.

وی عنوان کرد: لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد مطابق بخشنامه‌های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات در خصوص حفاظت صحیح و علمی از شبکه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

*تشکیل تیم بازرسی ویژه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات

حسن‌پور تصریح کرد: تیم بازرسی ویژه کنترل و نظارت بر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد تحت نظر اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان تشکیل شد.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش این اداره‌کل بعنوان نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بزودی تیم‌های بازرسی از نحوه ارائه خدمات توسط شرکت‌های خصوصی در این حوزه کار خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: بازرسان با تسلط بر قوانین و تعرفه‌های مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وظیفه دارند در تمامی شهرستان‌ها امر بازرسی و نظارتی را انجام داده و گزارشات لازم را به کمیسیون پایش این استان ارجاع دهند.

رئیس کمیسیون پایش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه تخلف در بخش‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان از جمله تخلفات دفاتر پیشخوان دولت، شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت (PAP,ISP)، شرکت مخابرات، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به این کمیسیون ارجاع داده می‌شود.

حسن‌پور همچنین با اشاره به اختیارت کمیسیون پایش افزود: با استفاده از بازوهای قانونی که در اختیار داریم با همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی با متخلفین برخورد قانونی خواهیم کرد.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست گزارش‌ها و شکایات خود را به اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان واقع در خیابان شهید هرمزپور ارسال کنند.

انتهای پیام/82009/ی30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول