اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رسالت دانشگاه تربیت و تهذیب نسل جوان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: رسالت دانشگاه تربیت و تهذیب نسل جوان است.

رسالت دانشگاه تربیت و تهذیب نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام پیش ازظهر امروز در آیین بهره‌برداری از دانشگاه فرهنگیان در این استان اظهار داشت: انسان سازی همان چیزی است که انبیا همواره به دنبال تحقق آن بودند، چراکه انسان همواره به دنبال تکامل است.

وی با بیان اینکه حکومت اصل و هدف نیست افزود: حکومت ابزاری برای انسان سازی است و اگر انسان بخواهد زندگی سالم داشته باشد باید حکومتی سالم داشته باشد، حکومت با نگاه انسان سازی آنقدر مهم است که هرگونه مجاهدت و شهادت را برای خود توجیه می‌کند.

نکونام با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان باید به یک حوزه علمیه تمام عیار تبدیل شود خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید محیطی فراهم کند که در کنار علم آموزی، تهذیب و خودسازی نیز به دانشجویان آموزش داده شود و معلمانی پرورش دهد که قادر باشند ابتدا خویشتن خویش را بسازند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا انسان سازی نشود یک فیزیکدان، ریاضیدان، فیلسوف و یا اقتصاد دان متعهد تربیت نمی‎شود، هدف چنین مکان علمی باید در ابتدا تعلیم و تربیت باشد.

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت نسل جوان خاطرنشان کرد: اگر در مرکز علم آموزی خود را اصلاح نکردید و زمینه اصلاح فراهم نشده هرجا بروید، نیروی مخرب خواهید بود و نیروی سازنده‌ای نیز نخواهید توانست پرورش دهید.

نکونام تربیت معلمی مهذب و صالح را بالاترین خدمت دانشگاه فرهنگیان برای اسلام و کشور برشمرد و افزود: دانشگاه باید تلاش کند که فضایی معنوی و سرشار از اخلاق در سطح دانشگاه فراهم کند.

وی خطاب به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: شما دانشجویان در ابتدای مسیر علم آموزی قرار دارید پس باید با این تصور جلو بروید که در سالیان بعد مسئولیت خطیر آموزش نسلی جدید در اختیار شماست، پس ابتدا خود را تعلیم دهید تا بتوانید به سایرین نیز تعلیم دهید.

دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری امروز با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد.

انتهای یام/68006/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول