اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان خبر داد

اختصاص 500 میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس شوری اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان 500 میلیارد تومان برای بودجه، اتوبوس و توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر اصفهان اختصاص یافته است.

اختصاص 500 میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه دولت باید در تصویب بودجه سال آینده با نگاه ویژه به بحث حمل و نقل عمومی نگاه کند، توسعه و ساماندهی حمل و نقل عمومی در روستا‌ها و شهر‌ها نیازمند برخورداری از بودجه‌های متناسب است.

وی به اراده ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: حضور مردم اصفهان در راهپیمایی 22 بهمن امسال پر‌شور بوده است و ملت ایران در تمام لحظه‌ها و شرایط از انقلاب اسلامی و رهبری پیروی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یک ماه به پایان امسال باقی مانده است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون شهرداری اصفهان پروژه‌های بسیاری در سطح شهر اجرا کرده و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری از هفته گذشته در سطح شهر آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شده است که تا پایان امسال چهارشنبه هر هفته پروژه‌های شهری اصفهان به بهره‌برداری برسند، اضافه کرد: بودجه امسال شهرداری اصفهان بیش از 100 درصد تحقق یافته است و حقوق و مزایای کارکنان شهرداری اصفهان نیز باید هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

حاج رسولیها با اشاره به اینکه پرداخت‌های پیمانکاران شهرداری باید هر چه سریع‌تر انجام شود، تأکید کرد: ویژگی سیستم شورایی این است که راهکار‌های اصولی برای پرداخت حقوق به پیمانکاران شهرداری هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین وضعیت حقوق پیمانکاران خدماتی نیز باید بررسی و به آنها پرداخت شود، افزود: بودجه سال آینده شهرداری اصفهان آماده و این بودجه براساس یک برنامه‌ریزی دقیق و قانونمند تنظیم و تصویب شده است.

رئیس شوری اسلامی شهر اصفهان به مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: شهر رویا‌ها یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر اصفهان است و این پروژه به دلیل مباحث ارزی نباید معطل بماند و شهرداری اصفهان باید در موعد مقرر شهر رویا‌های اصفهان را راه‌اندازی کند.

وی راه‌اندازی قطار شهری اصفهان را ضروری دانست و اظهار کرد: مقرر شده بود که واگن‌های قطار شهری اصفهان پایان امسال یا ابتدای سال آینده وارد شود و مسئولان باید مباحث ارزی حول محور این موضوع را برطرف کنند و این پروژه را هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسانند.

حاج رسولیها با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان 500 میلیارد تومان برای بودجه، اتوبوس و توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر اصفهان اختصاص یافته است، ادامه داد: از دو سال گذشته تاکنون هیچ دولت هیچ اتوبوس جدیدی را به اصفهان اختصاص نداده است.

وی با بیان اینکه در گذشته تنها 17 و نیم میلیون تومان از هزینه اتوبوس‌های جدید را می‌پرداخته‌ایم، تصریح کرد: اما در حال حاضر دولت یارانه‌ای به اتوبوس‌رانی اختصاص نمی‌دهد و 10 درصد سوخت اتوبوس‌ها را نیز پرداخت نمی‌کند.

رئیس شوری اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تقاضای مردم برای سفر با اتوبوس نیز به میزان بسیاری افزایش یافته است، اضافه کرد: همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری اتوبوس‌های فرسوده به میزان چشمگیری افزایش یافته است و دولت باید در تصویب بودجه سال آینده با نگاه ویژه به بحث حمل و نقل عمومی نگاه کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات فعلی دولت جوابگوی توسعه حمل و نقل عمومی نیست، تاکید کرد: همچنین بدهی اتوبوس‌رانی به تأمین اجتماعی نیز باید با استفاده از راهکار‌های اصولی و منطقی پرداخت شود و جریمه اختصاص یافته به این بدهی نیز باید بخشیده شود.

انتهای پیم/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول