اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

حقیقت انقلاب به نسل امروز منتقل شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: انقلاب توانسته است آرمان‌ها و ارزش‌های مورد نظر خود را به نسل‌های بعدی منتقل کند و این مسئله موجب هراس دشمنان شده است.

حقیقت انقلاب به نسل امروز منتقل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه خداوند در قرآن از منافقان و کفار می‌خواهد که از سرگذشت اقوامی چون عاد و ثمود عبرت بگیرند اظهار داشت: هشدارهای قرآن برای همه انسان‌ها و در همه زمان‌ها حتی برای مؤمنان نیز اثر تربیتی دارد و مسلمانان واقعی باید به وسیله این هشدارها بر ایمان خویش بیفزایند.

وی افزود: قرآن کریم بارها از سرگذشت اقوام قدیمی یاد کرده و از مسلمانان می‌خواهد تاریخ را مطالعه کنند، اما باید توجه داشت که این کار باید همراه با عبرت‌آموزی باشد و گرنه مطالعه صرف تاریخ بدون درس گرفتن از سرنوشت گذشتگان فایده‌ای نخواهد داشت.

امام جمعه قم با اشاره به عذاب‌های الهی در دنیا و آخرت خاطرنشان کرد: این عذاب‌ها به طور مستقیم از اعمال آدمی سرچشمه می‌گیرند و این در حالی است که خداوند بسیاری از گناهان انسان را نیز می‌بخشد.

این مسئول با اشاره به 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز در اعتراض به کشتار 19 دی در قم عنوان کرد: مردم قهرمان این شهر نیز در مبارزات انقلاب نقشی تأثیرگذار داشتند و علیه رژیم شاه اقدامات فراوانی انجام دادند.

سعیدی در ادامه سالروز قیام امام حسن عسکری(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: بحث علمی با منکران امامت، پاسخگویی به شبهات جامعه و حمایت از شیعیان از جمله اقدامات این امام همام در دوران سیاه خفقان حکومت بنی عباس بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آماده ساختن شیعیان برای دوران غیبت حضرت ولی عصر(عج) از دیگر اقدامات امام حسن عسکری(ع) بود خاطرنشان کرد: ایشان در روایتی فرموده‌اند «برای مؤمن زشت است به خاطر رسیدن به آنچه خواهان آن است خود را به ذلت بکشاند» این سخن گویای اهمیت عزت نفس برای هر انسان به ویژه مؤمنان و مسلمانان است.

وی به سالروز رحلت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: کریمه اهل بیت(ع) پس از اقامتی کوتاه در قم درگذشتند هر چند طی همین مدت محل اقامت ایشان به کانون مراجعه شیعیان و پیروان مکتب تشیع تبدیل شده بود.

سعیدی برگزاری همایش نیم قرن حضور در قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نهادی مقدس است که در راستای گسترش حقایق و تربیت طلاب و فضلایی برای هدایت جامعه تاسیس شده است.

خطیب جمعه قم در ادامه به حماسه بزرگ ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: این گردهمایی بزرگ ملی دارای ابعاد گوناگونی است؛ نخست اینکه پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب شاهد بودیم همه اقشار جامعه حتی اقلیت‌های مذهبی وارد میدان شدند و این حضور حماسی بیانگر علاقه مردم به انقلاب و آرمان‌های امام است.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی قصد داشت به وسیله ابزارهای گوناگون از جمله تحریم‌های اقتصادی مردم ایران را از انقلاب و نظام اسلامی ناامید کند، اما مردم این توطئه دشمنان را با حضور به موقع خود خنثی کردند.

این مسئول راهپیمایی و حضور مردم را در 22 بهمن سال جاری خودجوش توصیف کرد و بیان داشت: حضور بانشاط مردم ایران در این راهپیمایی گویای این حقیقت بود که انقلاب توانسته است آرمان‌ها و ارزش‌های مورد نظر خود را به نسل‌های بعدی منتقل سازد و این مسئله موجب هراس دشمنان شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نتایج راهپیمایی 22 بهمن را مورد توجه قرار داد و گفت: غلبه انقلاب اسلامی بر همه تهدیدات طی 34 سال گذشته و نیز استواری مردم بر آرمان‌های اولیه انقلاب از جمله نتایج این حضور گسترده بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران علاوه بر تثبیت در داخل کشور بر بیداری اسلامی منطقه هم تأثیرگذار بوده و به الگویی برای همه مسلمانان و مظلومان جهان تبدیل شده است.

سعیدی با اشاره به حادثه‌ای که در پایان راهپیمایی 22 بهمن قم روی داد ابراز داشت: ضمن عرض تسلیت به دلیل این واقعه تلخ که حرمت حرم مطهر، جشن انقلاب، سخنران مراسم و مردم را شکست اعلام می‌کنیم که راهپیمایان واقعی هیچ‌گاه این چنین حرمت‌شکنی نمی‌کنند و اعتراض خود را این‌گونه اعلام نمی‌دارند؛ این کار توسط عده‌ای خاص صورت گرفت و مسئولان باید ریشه‌های آن و نیز عوامل به وجود آورنده این حادثه را شناسایی و به مردم معرفی کنند.

امام جمعه قم با اشاره به سخنرانی خود در آن روز گفت: فضای شبستان در آن لحظه بسیار متشنج بود، زیرا پرتاب مهر و کفش به سمت سخنران سابقه نداشت؛ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در آن موقعیت مجال این را نداشت که بر ضد حرکت این گروه یا هر مسئله دیگری سخنرانی کند و حتی امکان این نبود که علیه حرمت‌شکنی در حرم صحبت شود، زیرا این شائبه به وجود می‌آمد که توهین به سخنران مراسم اهمیتی نداشته در حالی که این امر هم بسیار زشت بود بنابراین در خصوص انقلاب و دستاوردهای آن سخنرانی صورت گرفت و امروز توضیحات لازم پس از فروکش کردن التهابات عنوان شد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: مسئولان باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند و از کشاندن اختلافات به میان جامعه بپرهیزند و در عین حال مردم نیز نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شوند.

انتهای پیام/78004/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول