اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس

بالندگی کهگیلویه و بویراحمد در عرصه‌های قرآنی افتخارآمیز است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس با تأکید بر این‌که قرآن عامل بالندگی جامعه است، گفت: بالندگی کهگیلویه و بویراحمد در عرصه‌های قرآنی افتخارآمیز است.

بالندگی کهگیلویه و بویراحمد در عرصه‌های قرآنی افتخارآمیز است

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در حاشیه همایش تجلیل از حافظان نور شهرستان چرام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به لزوم تلاوت 50 آیه از آیات خاص قرآن کریم، اظهار کرد: بعد از نماز صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشاء و یا هنگام خوابیدن این 50 آیه را می‌توان تقسیم کرد و در طول عمر با خداوند ارتباط داشت.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس با تلاوت آیه شریفه‌ای از کلام خداوند، عنوان داشت: با تلاوت آیات قرآن این مطلب ادا می‌شود عاملی که باعث می‌شود به سوی خدا رفته و رشد ما رشد الهی و خدایی باشد کلام خداوند است.

وی افزود: آن کلامی که از همه کلام‌ها بزرگ‌تر و هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد کلم طیب یعنی کلام‌الله است.

این نماینده عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان این‌ که اگر می‌خواهیم به سمت خداوند رفته، رشد و بالندگی داشته باشیم باید با کلام خداوند ارتباط برقرار کنیم، گفت: به وسیله کلام خداوند و عقیده‌ای که خداوند در این کلام به ما داده راه‌های رشد و تعالی را خواهیم یافت.

حجت‌الاسلام بزرگواری کلام را هم به معنای سخن و هم معنای عقیده خواند و خاطرنشان کرد: اگر مقصود کلام باشد، یعنی حرف خداوند اما اگر عقیده باشد، یعنی آن معنا و مفهومی که از راه قرآن به خداوند، پیامبر، قیامت و حقایق پیدا می‌کنیم.

*پاک‌ترین عقیده از آموزه‌های قرآن به دست می‌آید

وی با اشاره به این مطلب که خداوند از طریق قرآن با ما صحبت می‌کند، پاک‌ترین عقیده را عقیده‌ای دانست که از آموزه‌های قرآن به دست می‌آید.

نماینده مردم چرام در مجلس با تأیید این‌که شما در هر زمینه‌ای که بهترین یاور را می‌خواهید باید به سمت قرآن بروید، اذعان داشت: بر همین اساس است که در روز قیامت  وقتی مردم وارد صحنه قیامت می‌شوند به آن عده که هر اندازه در قرائت قرآن کوشا بوده، ارتباط با قرائت قرآن در مدرسه دنیا داشته، عقیده و ایمان به کلام خداوند داشته و بر اساس ایمان به کلام خداوند عمل کرده‌اند، می‌گویند بالا بروید.

وی اضافه کرد: گاهی انسان‌های عادی و معمولی چون ارتباط زیاد با قرآن داشته بالا می‌روند و به مقام پیامبران و به امامان معصوم می‌رسند.

این مسئول خواندن و عقیده داشتن را یک طرف قضیه برشمرد و طرف اصلی ماجرا را عمل صالح دانست که بر اساس این کلام پاک و شریف به دست می‌آید.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس با بیان این‌که آن‌چه انسان را بالا می‌برد، قرآن است، گفت: در روایات داریم کسانی هستند که قرآن را خوب و با تجوید هم می‌خوانند اما چون اهل عمل نیستند قرآن آن‌ها را لعنت می‌کند چرا که عقیده و عمل به قرآن را درست به جا نیاوردند.

حجت‌الاسلام بزرگواری با تأکید بر این‌ که کلید درب بهشت عقیده به ولایت علی (ع) است، تصریح کرد: قرآن عامل بالا رفتن، رشد کردن، بالندگی افراد، خانواده‌ها و جامعه است اما آنچه بالاتر می‌برد، عمل به دستورات قرآن است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در زمینه رواج فرهنگ قرآنی گام برمی‌دارند، گفت: آموزش و پرورش ما امروز در سراسر کشور کانون‌های قرآنی را رواج داده و همه دستگاه‌هایی که در ارتباط با قرآن عمل می‌کنند این چنین مایه افتخار می‌شوند.

نماینده مردم در مجلس اظهار امیدواری کرد که شهرستان‌های ما، استان، نونهالان و جوانان ما به برکت قرآن یک درخشندگی خاصی در سطح کشور و در دنیا پیدا کنند.

انتهای پیام/82002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول