اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان:

آثار هنری باید برگرفته از متون قرآنی باشد

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان گفت: آثار هنری باید برگرفته از متون دینی و قرآن باشد.

آثار هنری باید برگرفته از متون قرآنی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، محمد دهقانی در آئین افتتاحیه سومین جشنواره سرود، شعر و داستان نویسی فجر در میناب با بیان اینکه شعر، سرود، داستان و دیگر آثار هنری در جامعه زیاد تولید شده، اظهار داشت: آثار هنری که بتواند زندگی افراد را متحول کند کم و نادر است.

وی در ادامه با ذکر مطالبی پیرامون لازمه کار هنرمندان عرصه شعر و سرود، افزود: داستان، شعر و سرود باید برگرفته از کتب اخلاقی و به گونه‌ای باشد که در عمق جان افراد جامعه نفوذ کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان همچنین ضمن اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب گفت: در امور هنری مهم‌تر از همه این است که آثار از متون قرآنی استخراج و پردازش شود.

این مسئول بیان داشت: قرآن و آیات ارزشمند آن و ارزش‌های دفاع مقدس را می‌توان در قالب داستان و شعر درآورد و با آن ضمن تحول در انسان آن را به سوی خدا کشاند.

دهقانی عنوان کرد: تا مادامی که هنرمند به قرآن و ارزش‌های انقلاب توجه کند آثارش ضمن تأثیر گذاری بیشتر در جامعه ماندگارتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسجد به عنوان مکانی با کارکرد دلیر پرور، شهید پرور و رزمنده پرور یاد کرد و افزود: آثار هنری نیز باید دارای خاصیت رزمنده پرور و شهید پرور باشد و در این راستا باید از متون دینی و قرآن بهره جست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان متذکر شد: آثار هنری باید در همه حوزه‌ها و بخش‌ها ضمن جذابیت، پرمحتوا بوده و مواضع دشمن را مورد هدف قرار دهد و آن را نابود و بی اثر کند.

این مسئول با نقل خاطراتی از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، و اینکه بسیاری از وقایع نبرد رزمندگان دلیر ایران اسلامی در طول دفاع مقدس برای بسیاری غیر قابل باور است، اذعان داشت: هنرمندان بسیجی باید با آثار خود این وقایع را باور پذیر کنند.

انتهای پیام/88004/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول