اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی کردستان در پاسخ به ایجاد یک شبهه:

هیچ حیوان باربری توسط مرزبانی کشته نشده است

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی کردستان در خصوص اظهارنظر نماینده مجلس مبنی بر کشته شدن 230 حیوان باربر در بانه گفت: مأموران مرزبانی در جریان برخورد با قاچاقچیان به طرف هیچ حیوان باربری شلیک نکرده‌اند بلکه دواب در حین گذر از دامنه کوه رم کرده بودند.

هیچ حیوان باربری توسط مرزبانی کشته نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، چندی پیش نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای ادعا کرده بود که 230 رأس حیوان باربر در بانه توسط نیروهای مرزبانی کشته شده و وزیر کشور باید این موضوع را بررسی نماید.

فرمانده مرزبانی استان کردستان هم به دنبال پیگیری این موضوع توسط خبرنگار فارس، گفت: نیروهای مرزبانی از بطن مردم هستند و برای حفاظت از کیان اسلامی در مرزهای کشور جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

سردار عزت‌الله رشیدیان افزود: همانگونه که نیروهای مسلح در دفاع مقدس اجازه تجاوز به ایران را به استکبار ندادند امروز نیروهای مرزبانی هم با انجام درست وظایف خود مانع تعدی دشمنان به مرزهای کشور اسلامی‌مان می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ناامنی اقتصادی و اخلاقی یکی از برنامه‌های جدی دشمنان در داخل ایران است که برای عملی کردن آن ورود کالاهای بی‌کیفیت و بنجل خارجی به همراه مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره از طریق قاچاق را برگزیده‌اند.

سردار رشیدیان در ادامه به مورد قابل بحث و اظهارنظر نماینده مردم شهرستان‌های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قاچاقچیان به زعم اینکه مرزبانی در روز اربعین حسینی تعطیل است و آنها می‌توانند بار قاچاق خود را به مقصد برسانند در قالب یک کاروان با استفاده از دواب و شبانه در ارتفاعات سورکوه بانه در حال گذر بودند که نیروهای مرزبان ما به واسطه گزارشات خود مردم منطقه از این جریان مطلع شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: مسیر ورود در آن منطقه به گونه‌ای است که باید صفی حرکت کرد و در صورت بروز حادثه راه برگشتی وجود ندارد به طوری که در زمان ورود دواب و قاچاقچیان به این مسیر و برخورد با نیروهای مرزبانی شهرستان بانه، باربرها رم کرده و به داخل دره سقوط می‌کنند.

وی گفت: در جریان این قضیه حتی یک قاچاقچی زخمی و یا کشته نشده به گونه‌ای که حتی بخشی از بارهای خود را در حین این اتفاق در زیر سنگ‌ها در دامنه‌ کوه و پایین دره پنهان کرده بودند.

سردار رشیدیان اظهار داشت: قاچاقچیان برای اینکه دواب دچار خستگی نشوند و بار آنها در کمترین زمان به مقصد برسد به آنان مشروب می‌دهند و در جریان اتفاقات سورکوه بانه هم این مسئله به عینه قابل مشاهده بود.

وی خاطرنشان کرد: مقادیر زیادی مشروبات الکلی، 4 هزار و 580 دستگاه رسیور ماهواره، 200 دستگاه انواع ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی، دو تن البسه تاناکورایی، 2.5 میلیون عدد وسایل آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، 8 هزار جفت کفش خارجی و 13 میلیون نخ سیگار خارجی از این کاروان قاچاقچی کشف شد.

به گفته فرمانده مرزبانی استان کردستان، قاچاقچیان با استفاده از تاریکی شب و وضعیت توپوگرافی منطقه موفق به فرار شده بودند.

سردار رشیدیان یادآور شد: ماموران مرزبانی مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق را در دستور کار قرار داده‌اند تا منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" را جامه عمل پوشانده باشند.

وی در پایان گفت: ماموریت مرزبانی کاملا مشخص است و باید متذکر شوم که اجازه ورود به افراد غیرمجاز و کالاهای قاچاق را نخواهیم داد و در مسیر انجام وظایف خویش کوتاهی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/79001/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول