اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس:

هنر می‌تواند ایستادگی را بین مردم نهادینه کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر می‌تواند مضامین ایستادگی و قدرت نمایی در برابر استکبار را در بین مردم نهادینه کند.

هنر می‌تواند ایستادگی را بین مردم نهادینه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان همدان با بیان اینکه هنر عبادت است، اظهار داشت: روح در کالبد تن است و با بهره از قرآن و اهل بیت به تعالی می‌رسد و یکی دیگر از عواملی که می‌تواند روح را به تعالی برساند هنر ارزشی است.

وی افزود: ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و ملی می‌توانند در غالب هنر در جامعه ماندگار شوند و می‌توان با استفاده از هنر اصول انقلابی و اسلامی را به تصویر کشید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر هنر بتواند اخلاق و روح تعهد را به تصویر بکشد به تعالی رسیده است، تصریح کرد: حماسه عظیم کربلا در قالب آیین تعزیه خوانی در تاریخ اسلام ماندگار شده و این بهترین نوع هنر است.

وی با بیان این که می‌توانیم از طریق ساخت فیلم‌های ارزشی اصول و ارزش‌های اسلامی را در جهان به تصویر بکشیم، خاطرنشان کرد: هنر می‌تواند حتی مضامین ایستادگی و قدرت نمایی در برابر استکبار را در بین مردم نهادینه کند.

کارخانه‌ای اضافه کرد: هالیود هنر خود را در راستای اهداف استکباری امریکا قرار داده و در ایران هنر در راستای ارزش‌های اسلامی و انقلابی در دنیا برای ایران عزت آورده است.

وی در پایان با بیان اینکه از وزارت ارشاد می‌خواهیم فیلم‌های هنرمندانه و فاخر تولید کند، یادآور شد: لازم است روال ارزش‌گذاری فیلم مشخص شود و براساس این ارزش‌گذاری فیلمنامه نوشته شود.

* همدان سومین اختتامیه جشنواره سی و یکم فیلم فجر را برگزار کرد

مدیر امور استان‌های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه سومین اختتامیه جشنواره سی و یکم فیلم فجر برگزار شده است، گفت: جشنواره امسال در 10 استان هم‌زمان با تهران برگزار شد.

مهدی حقیقی افزود: همزمان با برگزاری جشنواره در تهران و 10 استان دیگر برای اولین بار این جشنواره در دو سایت هسته‌ای "فوردو" و " نطنز" برپا  شد.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال در انتخاب استان‌ها با توجه به نداشتن امکانات پخش فیلم به صورت دیجیتال، با محدودیت مواجه بودیم که این 10 استان موفق شدند مشکل را حل کنند.

مدیر امور استان‌های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: همدان برای دومین سال متوالی جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد و پنج استان نیز برای اولین بار جشنواره فیلم فجر را در استان خود برگزار کردند.

وی در پایان گفت: امیدواریم در آینده با افزایش سینماهای مجهز به سیستم پخش دیجیتال بتوانیم در شهرستان‌های همدان نیز فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را اکران کنیم. 

انتهای پیام/89019/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول