اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار گراوند خبر داد

دستگیری و هلاکت 100 شرور مسلح در مرزهای کشور

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری و هلاکت 100 نفر شرور مسلح در نقاط مرزی کشور خبر داد.

دستگیری و هلاکت 100 شرور مسلح در مرزهای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا احمد گراوند در مسجد قدس روستای باغچه‌سرا در جمع مرزنشینان این شهرستان، اظهار کرد: کشور ایران از ویژگی جغرافیایی بسیار بالایی برخوردار است و به لحاظ منابع زیر زمینی غنی بوده و به دریای آزاد راه دارد.

وی با بیان اینکه تنگه هرمز یکی از نقاط راهبردی جهان محسوب می‌شود، افزود: بیش از 60 درصد منابع نفتی جهان از تنگه هرمز می‌گذرد که ایران این نقطه حساس تنگه هرمز را در اختیار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه ایران قبل از انقلاب از منافع آمریکا در خلیج فارس حمایت می‌کرد، گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از وابستگی به آمریکا خارج شدیم و از آن لحظه توطئه‌های آمریکا علیه نظام و مردم ایران آغاز شد.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و 875 کیلومتر با 15 کشور دارای مرز مشترک است، خاطر نشان کرد: به جز دولت مرکزی عراق تمام کشورهای مرز مشترک با ایران وابسته به آمریکا هستند و پس از انقلاب اسلامی ایران تنها کشوری بود که ندای مرگ بر آمریکا سر داد.

وی اضافه کرد: به اذعان مقام‌های آمریکایی هر جا قصد دارند اقدامی انجام دهند رد پای ایران را در آنجا مشاهده می‌کنند که نشان از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران دارد.

* 154 هزار هکتار زمین زیر کشت مواد مخدر در افغانستان

گراوند با تصریح بر اینکه اهداف آمریکا از ورود به عراق و افغانستان به ادعای خودشان از بین بردن تروریست و مواد مخدر بود، اذعان کرد: نه تنها اهداف آن ها محقق نشد بلکه اکنون بیش از 154 هزار هکتار زمین زیر کشت مواد مخدر در افغانستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا و ایادی آن ها همواره توطئه‌های شوم خود را علیه نظام و مردم ایران انجام می‌دهند، افزود: ملت غیور و ولایت‌مدار ایران اسلامی با تمام قدرت و اقتدار خود با حضور در صحنه‌های مختلف توطئه‌های آن ها را نقش بر آب می‌کند و همواره ثابت کرده‌اند که به نظام و آرمان‌های انقلاب وفادار هستند.

این مسئول درباره فعالیت‌ها و عملکرد مرزبانان کشور در نقاط مرزی، اظهار کرد: مرزبانان غیور جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات ویژه توانستند مقدار 11 تن مواد مخدر را کشف کنند که نشان از اقتدار و اشراف عملیاتی نیروهای مرزبانی کشور دارد.

* تقدیم چهار هزار شهید در مرزهای کشور

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و نظام کرده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پاکستان و افغانستان هیچ تسلطی به مرزهای خود ندارند و راه برای ورود مواد مخدر آسان شده است،مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر بیش از چهار هزار شهید تقدیم کرده‌اند.

به گفته گراوند،82 درصد تریاک جهان در جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط می‌شود.

وی افزود: بیش از 80 درصد از مرزهای کشور در کنترل کامل نیروهای مرزبانی بوده و اشراف عملیاتی ما در این نقاط به صورت کامل برقرار شده است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا تجهیزات قابل استفاده در مرزها را رادارها، دوربین‌ها و دیگر امکانات شناسایی و کنترل مرزها دانست و یادآور شد: به طور مثال در مرزهای سیستان و بلوچستان رادارهایی به‌ کار گذاشته‌ایم که مورد مشکوکی از سه کیلو متری به مرز ایران شناسایی می‌شود.

وی به نقش مهم مرزنشینان اشاره کرد و متذکر شد: سایت مرزنشینان نقش اصلی را در حفظ و برقراری امنیت مرزها به‌عهده دارند.

گراوند از مرزنشینان غیور ایران اسلامی در حفظ مرزهای جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

* کشف جلیقه‌های انفجاری در نقطه صفر مرزی/کشف 26 میلیون لیتر سوخت قاچاق در نقاط مرزی کشور

وی با اشاره به برگزاری شکوهمند حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در کشور، تصریح کرد: با توجه به توطئه‌های شوم دشمنان برای ایجاد عملیات انتحاری از چندین ماه پیش کنترل خود در مرزها را به شدت افزایش داده‌ایم که در این مدت تعدادی از افراد را با جلیقه‌های انفجاری کشف و دستگیر کردیم.

جانشین فرمانده مرزبانی درباره کشفیات نیروهای مرزبانی در کشور اذعان کرد: امسال توسط مرزبانان غیور جمهوری اسلامی ایران 95 تن انواع مواد مخدر کشف شده که در حوزه سوخت این مقدار به 27 میلیون لیتر می‌رسد و این مورد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

* دستگیری و هلاکت 100 اشرار مسلح

وی با تاکید بر اینکه مرزبانان غیور ایران اسلامی با تمام توان و اقتدار خود از مرزهای کشور پاسداری می‌کنند، افزود: در این نقاط با همکاری مسئولان مختلف و مردم مؤمن و انقلابی کشور بالغ بر 100 نفر از اشرار دستگیر و یا به هلاکت رسیده‌اند که تعداد شهدای جمهوری اسلامی ایران در این راه به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

به گزارش فارس، فرمانده مرزبانی آستارا نیز در جمع مرزنشینان این شهرستان با تشریح عملکرد مرزبانی آستارا از همکاری و تعامل خوب مرزنشینان با مرزبانان قدردانی کرد.

در پایان این مراسم جمعی از مرزنشینان از نزدیک درخواست‌ها و انتقادهای خود را با جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در میان گذاشتند و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

انتهای پیام/84001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول