اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی گلستان:

90 درصد حوادث طبیعی منشاء هواشناسی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: بیش از 90 درصد از حوادث طبیعی در کشور و استان منشاء هواشناسی و هواشناختی دارند.

90 درصد حوادث طبیعی منشاء هواشناسی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید باقری صبح امروز در کارگاه آموزشی مدیریت ستادی بلایای طبیعی  شهرستان گرگان در محل اداره آموزش فنی و حرفه‌ای این شهر اظهار داشت: پدیده‌هایی همچون سیل به عنوان محتمل‌ترین بلای طبیعی در استان از جمله حوادثی است که می‌توان با پیش‌آگاهی و اطلاع‌رسانی مناسب هواشناسی آن را بهتر مدیریت کرد.

در سال اخیر ده‌ها اطلاعیه و اخطاریه در زمینه شرایط متغیر جوی استان صادر شد

وی ادامه داد:‌ در سال اخیر بیش از ده‌ها اطلاعیه و اخطاریه از سوی این اداره کل در زمینه شرایط متغیر جوی استان صادر شده است. طبق گزارش‌های دریافتی همین اطلاع‌رسانی در برخی اوقات در کاهش خسارات مالی و جانی حادثه‌دیدگان تاثیر محسوس و بسزایی داشته است.

مدیریت خطرپذیری به بهبود روش‌های مدیریتی بحران کمک می‌کند

باقری با اشاره به اهمیت مدیریت خطرپذیری در حوادث افزود: مدیریت خطرپذیری به بهبود روش‌های مدیریتی بحران کمک می‌کند.

وی اطلاع‌رسانی هواشناسی را با توجه به تجربیات و پیشرفت‌های علمی در اکثر اوقات کارآمد ارزیابی کرد و اضافه کرد: این اطلاع‌رسانی عامل موثری در کاهش خطرپذیری و آماده‌سازی برای مواجهه با حوادث احتمالی است.

خطوط تلفن گویا در این اداره کل آماده اطلاع‌رسانی به شهروندان گلستانی است

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گستره اطلاع‌رسانی هواشناسی استان به مردم را از طریق رسانه و دیگر خطوط ارتباطی برشمرد و ادامه داد: خطوط تلفن گویا در این اداره کل آماده اطلاع‌رسانی به شهروندان گلستانی است.

 

اطلاعات هواشناسی و هواشناختی مختص به قشر خاصی نیست بلکه تمامی اقشار جامعه اعم از مردم عادی تا دستگاه‌های عملیاتی به آن نیاز دارند.

وی گفت: کارشناسان این اداره کل جدا از حضور در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به عنوان عضو، در برخی از موارد با توجه به شرایط خاص و اهمیت مباحث جوی بنا به دعوت مدیریت بحران استان در جلسات اضطراری که با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود حضور یافته و به تشریح وضعیت جوی استان می‌پردازند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان افزود: در حوادث بارش برف و یخ‌بندان سال قبل و سیل‌های مکرر امسال، اکثر پیش‌آگاهی‌های ارسالی این اداره کل صحیح و منطبق بر واقعیت بود.

باقری خاطرنشان کرد: البته همه پیش‌بینی‌ها بر اساس احتمال است و با توجه به این موضوع ممکن است درصد کمی از این پیش‌بینی‌ها به دلیل تغییر ناگهانی جوی، دچار تغییر شده و نتیجه حاصله نادرست باشد.

دوره آموزشی مدیریت ستادی بلایای طبیعی شهرستان گرگان از صبح سه‌شنبه هفته جاری در محل اداره فنی و حرفه‌ای گرگان آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه خواهند یافت.

انتهای پیام/2307/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول