اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شناخت نفرات برتر

رقابت‌های شطرنج جام فجر قزوین به پایان رسید

خبرگزاری فارس: رقابت‌های شطرنج جام فجر استان قزوین با معرفی و شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

رقابت‌های شطرنج جام فجر قزوین به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در جریان رقابت‌های شطرنج جام فجر که به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور 51 شرکت ‌‌کننده از شهرهای استان قزوین در هفت دور به روش سوئیسی در خانه شطرنج مجموعه ورزشی غدیر قزوین برگزار شد، امین عابدی با به دست آوردن هفت امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

فرهاد کربلایی‌صادقی با کسب شش امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و فرامرز علی‌قلیان نیز موفق شد با کسب پنج امتیاز عنوان سومی این دوره از مسابقات را از آن خود کند.

در این رقابت‌ها که در جدال نزدیک و حساس با حضور شطرنج‌بازان مطرح این استان برگزار می‌شد احسان جمشید دوست، پویان طهماسبی، مهران خوش‌نشین و داوود علی‌نژاد نیز علی‌رغم اینکه پنج امتیاز را به دست آوردند در نهایت با اختلاف پوئن شکنی عنوان‌های چهارمی تا هفتمی رقابت‌های شطرنج جام فجر استان قزوین را به خود اختصاص دادند.

در این مسابقات نیز منصور سامانی با کسب 5.4 امتیاز عنوان هشتمی این مسابقات را به دست آورد و هما رهبری بانوی شطرنج‌باز این استان هم علی‌رغم اینکه با کسب 5.4 امتیاز و اختلاف پوئن شکنی کمتر عنوان سیزدهمی این رقابت‌ها را به دست آورد، اما موفق شد عنوان بهترین شطرنج‌باز زن این رقابت‌ها را از آن خود کند.

به هر حال می‌شود این نکته را گفت که رقابت‌های شطرنج جام فجر استان قزوین با توجه به حضور شطرنج‌بازان مطرح این استان که در سطح کشور دارای ریتینگ بالایی هم بودند از سطح قابل توجهی برخوردار بود و این مسابقات از نظر سطح فنی دارای بار فنی بالایی بود.

مسابقات شطرنج جام فجر استان قزوین با توجه به اینکه این هیئت به تازگی دارای سرپرست شده‌ است هم می‌تواند مثبت ارزیابی شود چرا که فرصت حضور شطرنج‌بازان مطرح این استان در کنار دیگر ورزشکاران علاقمند به این حرفه ورزشی که بدون شک در سال‌های آتی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت می‌تواند در بدو ورود سرپرست جدید این هیئت ورزشی مهم تلقی شود.

رشته ورزشی شطرنج در این سال‌ها توانسته است عملکرد خوبی را از خود بر جای بگذارد به طوری که حضور شطرنج‌بازان استان قزوین در رقابت‌های لیگ‌های برتر باشگاهی کشور در سطح مردان و زنان، برگزاری منظم رقابت‌های لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های این استان و حضور ورزشکاران قزوینی در طول این سال‌ها در جریان رقابت‌های قهرمانی کشور توانسته است این نکته را اثبات کند که در صورت توجه بیشتر، نظم و هماهنگی کامل‌تر می‌شود روی این رشته ورزشی در سطح کشور حساب ویژه‌ای باز کرد.

انتهای پیام/77004/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول