اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

جشنواره ملی «صدای عشایر» اقدامی در راستای تقویت وحدت ملی بود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره ملی صدای عشایر را اقدام مثبتی در راستای تقویت وحدت ملی ارزیابی کرد.

جشنواره ملی «صدای عشایر» اقدامی در راستای تقویت وحدت ملی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، محمدعلی مددی افزود: برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع عشایر، علاوه بر وحدت ملی، گام نهادن در مسیر حمایت از اهداف نظام جمهوری اسلامی و توصیه‌های مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برپایی چنین جشنواره‌هایی حفظ و حراست از ارزش‌های عشایری و بهادهی به قشری است که در طول ده‌ها سال گذشته بیشترین زحمت جامعه را به دوش داشته‌اند.

مددی عشایر را تولیدکننده عمده نیازهای جوامع شهری از دیرباز تاکنون عنوان کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با برگزاری جشنواره صدای عشایر نشان داد که قدردان تلاش آنهایی است که اغلب اوقات خود را برای رفاه و آسایش مردم ایران در کوهستان‌ها و دشت‌ها سپری می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان  میانه در مجلس، همچنین زنده نگاه داشتن آداب، فرهنگ و رسوم اقوامی که سالیان سال بدون ادعا در راستای خودکفایی کشور تلاش کرده‌اند را از دیگر دستاوردهای جشنواره صدای عشایر عنوان کرد.

مددی نقش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی را در زنده نگاه داشتن آداب و سنن و حمایت از هنرمندان صنایع دستی این قشر در استان بسیار موثر ارزیابی کرد و یادآور شد: این استان دارای عشایری توانمند و غیور است که با حضور خوب و فعال در جشنواره، گزیده‌ای از محصولات صنایع دستی و دست بافته‌ها و نیز نمودهایی از آداب و رسوم خود را به نمایش گذاشته بودند.

وی همچنین با بیان اینکه عشایر دارای آداب و رسومی هستند که در جامعه از بین رفته اما میان آنها هنوز حیاتی و مهم است، اظهار امیدواری کرد، تداوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستای دلگرم ساختن عشایر موثر بوده و فرهنگ و اصالت زندگی عشایر را در جامعه حفظ و ترویج می‌کند.

انتهای پیام/60002/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول