اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مدارس بستک برگزار شد

میثاق الهی دختران دانش‌آموز در جشن تکلیف

خبرگزاری فارس: مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان سوم ابتدایی با حضور مسئولان در بستک برگزار شد.

میثاق الهی دختران دانش‌آموز در جشن تکلیف

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک،‌ مدیر آموزش پرورش شهرستان بستک در این مراسم اظهار داشت: جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوان است که از اهمیت و ارزش والایی برخوردار است.

ناصر توکلی اضافه کرد: سن تکلیف، میثاقی الهی است که خداوند تبارک و تعالی آن را ودیعه‌ای با ارزش به مومنین و مومنات عالم هدیه داده است که فرشتگانی به عنوان دانش آموز، این جشن عظیم را در صحنه گیتی رقم زدند.

مدیر آموزش پرورش شهرستان بستک با اشاره به اینکه خداوند خواهان رشد و سعادت ما است و مهم‌ترین آن نماز است، ادامه داد: در طول زندگی انسان‌ها نقاط عطفی وجود دارد که می‌توان با استفاده از این موقعیت‌ها انسان را به سرچشمه معنوی هدایت نمود که یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در زندگی انسان‌ها رسیدن به سن بلوغ یا همان سن تکلیف است که قابلیت لازم را برای انجام فرایض پیدا می‌کند.

توکلی یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی را گسترش معنویت و اخلاق در جامعه اسلامی و برپایی فرائض دینی در بین جوانان دانست و از توجه ویژه اداره آموزش و پرورش بستک به اولویت داشتن برنامه نماز، قرآن و عترت در مدارس خبر داد.

وی تلاش در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را از رسالت‌های اساسی مربیان، اولیا و همه دلسوزان نظام دانست و واکسینه نمودن فرزندان را در مقابل نابهنجاری‌های فرهنگی و تربیتی برای بقا و دوام ارگان خانواده امری ضروری برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک وظیفه راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را تربیت و تعالی انسانی موحد، مؤمن و معتقد به مبانی انسان ساز اسلام عنوان کرد و خواستار همکاری اولیا و تمام موثرین فرهنگی جامعه برای تحقق این امر شد.

در پایان این مراسم دانش‌آموزان دختر با اجرای چند برنامه فرهنگی و دینی با احکام و مسائل شرعی و دینی آشنا شدند و هدایایی به رسم یادبود و گرامیداشت این روز بزرگ تقدیم مکلفین دانش‌آموز شد.

انتهای پیام/88006/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول