اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور افتتاح 2 طرح بزرگ عمرانی

رئیس‏جمهور وارد شهرستان پردیس شد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور و هیئت همراهش به منظور افتتاح کنارگذر جنوبی آزادراه تهران- پردیس و افتتاح 3 هزار واحد مسکن مهر وارد شهرستان پردیس شدند.

رئیس‏جمهور وارد شهرستان پردیس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، دقایقی پیش رئیس‌جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولان کشوری، استانی و محلی برای افتتاح و راه‏اندازی رسمی کنارگذر جنوبی آزادراه تهران- پردیس وارد شهرستان پردیس و شهر بومهن شد.

بومهن، از جمله شهرهای شهرستان پردیس است که سال 75 با تشکیل نهاد شهرداری و ادغام چند منطقه روستایی دارای مدیریت واحد شهری شد.

اما این شهر با مشکلاتی از جمله ترافیک دائمی درون‏شهری ناشی از استقرار در انتهای مسیرهای آزادراه تهران- پردیس، جاده قدیم تهران- شمال و قبل تقسیم این مسیرها به دو شاهراه ترانزیتی، پرتردد و بین‏المللی هراز و فیروزکوه رنج می‏برد.

این حجم قابل توجه تردد خودرو در این شهر تنها به مسیر رفت محدود نمی‏شود بلکه در طول سال به ویژه ایام پایانی هفته و تداخل چند روزه تعطیلات متوالی، تلاش برای بازگشت مسافران از تفرّج در نوار شمالی کشور، تلاقی ترافیک دو محور مواصلاتی مذکور و در نتیجه ایجاد ترافیکی سنگین و آزاردهنده در محور درون‏شهری بومهن را به دنبال دارد.

اما با افتتاح و راه‏اندازی کنارگذر جنوبی بومهن بخشی از این ترافیک به این مسیر هدایت، و آمد و شد مردم منطقه و سایر هموطنان در سفر به نوار شمالی کشور را تسهیل می‏کند.

شهرستان کنونی پردیس و بخش مرکزی تهران سابق، یکی از نقاط جمعیتی مسکونی شرق و شمال‏شرق استان تهران شمرده می‏شود.

این شهرستان با مساحتی بالغ بر یک‌هزار و 378 کیلومتر مربع از دو شهر پردیس و بومهن، دو بخش جاجرود و بومهن، 55 آبادی، روستا، نواحی کارگاهی و مناطق زراعی ایجاد شده است.

مرز جغرافیایی شهرستان پردیس از روستای «تلو» در «سرخه‏حصار» تهران آغاز شده و تا ابتدای رودهن ادامه دارد.

شهرستان حال حاضر 200 هزار نفری اما دارای افق جمعیتی 800 هزار نفری پردیس با شهرستان‏های دماوند، شمیرانات و پاکدشت دارای مرز مشترک است.

انتهای پیام/2568/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول