اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعره گرگانی:

جشنواره فجر راهکار مهم برای پرورش استعدادهاست

خبرگزاری فارس: یکی از شعرای گرگانی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره بین‎المللی شعر فجر گفت: این جشنواره یکی از راهکارهای اصلی پرورش استعدادها است.

جشنواره فجر راهکار مهم برای پرورش استعدادهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ الهام سلطانی عصر امروز در حاشیه کارگاه نقد شعر در تالار فخرالدین اسعدگرگانی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در این جشنواره، علاوه بر پرورش استعداد، نقاط ضعف و قوت نیز شناسایی می‎شوند.

وی ادامه داد: به منظور رشد و اعتلای شعر به ویژه در استان‎ها، جشنواره بین‎المللی شعر فجر هر سال باید برگزار شود.

حضور شعرای پیشکسوت و جوان یکی از نقاط مثبت جشنواره فجر است

این شاعره گلستانی یکی از نقاط مثبت این جشنواره را حضور شعرای پیشکسوت و جوان از استان‎های مختلف عنوان کرد.

سلطانی در عین حال خاطرنشان کرد: حضور شعرای مختلف از هر استان و عدم شناخت نسبت به آنها، موجب شده تا جشنواره شعر فجر تأثیر کمتری در پرورش استعدادها و تقویت نقاط قوت داشته باشد.

به گفته وی، چنانچه جشنواره شعر فجر در دوره‎های آینده به این خواسته نزدیک شود، تأثیر شگرفی در رشد و اعتلای شعر کشور باقی می‎گذارد.

از نظر کیفی تعداد قابل توجهی شاعر استاد و سرشناس در گلستان وجود دارد

این شاعره گرگانی در خصوص وضعیت کمی و کیفی شعر گلستان گفت: از نظر کمی تعداد زیادی جوان مبتدی به تازگی به این عرصه وارد شدند.

سلطانی، وضعیت شعر استان را از نظر کیفی مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: از این نظر، تعداد قابل توجهی شاعر سرشناس و مطرح به عنوان استاد در گلستان وجود دارند.

وی تأکید کرد: برنامه‎های متنوع و کارگاه‎های آموزشی مختلف، سطح و وضع شعر گلستان را دچار تحول کرده و آن را در مسیر پیشرفت قرار می‎دهد.

شعر قبل و بعد از انقلاب در ترویج ارزش‎های اسلامی نقش‎آفرین بود

این شاعره گلستانی، نقش شعر را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران چشمگیر و قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: شعر در ترویج فرهنگ و ارزش‎های اسلامی قبل و بعد از انقلاب تأثیر بسیار مهمی داشت.

سلطانی اظهار داشت: توجه بیشتر به شعر در راستای ترویج ارزش‎های اسلامی حاکی از تأثیرگذاری شعر بر افکار عمومی و نقش مؤثر آن در بیداری ملت ایران است.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول