اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

حضور چهار کهگیلویه و بویراحمدی در پنجمین جشنواره بین‌المللی فجر انقلاب

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در جشنواره بین‌المللی فجر انقلاب چهار نماینده در بخش داوری و تجاری‌سازی داشت.

حضور چهار کهگیلویه و بویراحمدی در پنجمین جشنواره بین‌المللی فجر انقلاب

 علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه یکی از نیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد برای معرفی هرچه بیشتر در سطح کشور، حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها خواهد بود، اظهار داشت: بدون حضور در چنین مجامعی نمی‌توان قابلیت‌های استان را به معرض دید عموم گذاشت.

وی، یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت این استان را برقراری ارتباطات فرا استانی در عرصه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: لازم است که بخش دولتی و بخش خصوصی در این زمینه از خود همت بیشتری به خرج دهند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه حضور و شرکت در جشنواره‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی و حتی منطقه‌ای را موجب بروز استعدادها و توانمندی‌های فرزندان این استان دانست و تصریح کرد: با توسل به چنین شیوه‌هایی، می‌توان در استان کهگیلویه و بویراحمد برای آینده نخبه‌پروری کرد.

مرادی به پنجمین جشنواره بین‌المللی فجر انقلاب که از 16 تا 18 بهمن‌ماه جاری در محل مصلای امام خمینی تهران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این جشنواره از همه استان‌های کشور نمایندگانی حضور داشتند.

این مسئول افزود: در جشنواره بین‌المللی فجر انقلاب تعداد 60 اختراع از 30 کشور خارجی در بخش بین‌الملل و هزار اختراع ثبت شده در بخش داوری وجود داشت که تعداد 330 اختراع آن پذیرفته شدند.

وی به دیگر مشخصات این جشنواره و غرفه‌های آن اشاره کرد و گفت: از اختراعات داوری شده سال گذشته 260 اختراع در بخش تجاری قرار گرفتند و تعداد 80 غرفه در این نمایشگاه تجاری‌سازی شدند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های جشنواره یاد شده این بود که تعداد 28 مؤسسه تسهیل کننده، روند تجاری‌سازی و صندوق‌های حمایتی حضور داشتند و به عنوان دالان‌های تسهیل کننده «سی‌ای‌پی» برای مذاکره بین مخترعان و سرمایه‌گذاران اقدام کردند.

وی از برپایی 11 کارگاه نمایشی در این جشنواره خبر داد و یادآور شد: پنج کارگاه آموزشی به زبان فارسی و شش کارگاه دیگر به زبان انگلیسی وجود داشت که حول محور تجاری‌سازی و مالکیت فکری و شیوه ثبت اختراع کار آموزش را بر عهده داشتند.

مرادی شرکت‌کنندگان از استان کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه را چهار نماینده عنوان کرد و متذکر شد: در بخش تجاری‌سازی، سیدابراهیم دولتخواه و در بخش داوری نیز محمد پاساد، صادق قنبری‌اصل و شیروان قرائتی حضور داشتند که به نوبه خود موفقیتی برای استان ما بود.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول