اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر رامیانی:

شعرا دل سروده‎های خود را به جشنواره فجر ارائه می‎دهند

خبرگزاری فارس: یکی از شعرای رامیان با بیان اینکه جشنواره بین‎المللی شعر فجر با آزادی در موضوعات، بستر مساعدی را برای شاعران فراهم کرده است، گفت: شعرا دل سروده‎های خود را به این جشنواره ارائه می‌دهند.

شعرا دل سروده‎های خود را به جشنواره فجر ارائه می‎دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم بای بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با بیان اینکه برگزاری این جشنواره بر ادبیات کشور تأثیرگذار است، اظهار داشت: یکی از فواید این جشنواره، شناخت استعدادها و صداهای در حال جوانه است. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم شعرخوانی منطقه‎ای در استان‎ها همزمان با هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر افزود: اینگونه برنامه‎ها، زمینه را برای تعامل شعرا با یکدیگر فراهم می‎کنند.

شعر قبل از انقلاب تجلی‎گاه ارزش‎های اسلامی بود

این شاعر گلستانی بخش خارجی را یکی از ویژگی‎های مهم جشنواره شعر فجر دانست و گفت: حضور شعرای کشورهای اسلامی و تعامل شعرای ایرانی با آنها موجب رشد ادبیات ایران می‎شود. 

بای ادامه داد: مردم ایران پیوند دیرینه‎ای با شعر داشته و به همین دلیل شعر یکی از تأثیرگذارترین هنرها محسوب می‌شود.

به گفته وی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برخی از شعرا شعر را تجلی‎گاه اندیشه‎ها و ارزش‎های انسانی و اسلامی قرار دادند.

بعد از انقلاب شعر و آرمان‎های انقلابی پیوند خوردند

این شاعر رامیانی اضافه کرد: شعرای قبل از انقلاب مردم را برای رسیدن به آزادی و مدینه فاضله همدل و متحد کردند. 

بای تصریح کرد: پس از انقلاب نیز پیوند شعر و آرمان‎ها و ارزش‎های اسلامی زمینه مناسبی را برای استمرار خط انقلاب و درخشیدن آفتاب انقلاب فراهم کرد.

وی بیان داشت: در این سال‎ها نفوذ برخی جریان‎ها به تأثیر از غرب موجب دور شدن ظاهری شعر از مؤلفه‎های اصلی خود شده و حتی اشعار ضعیف هم منتشر شدند که بیانگر افول شعر در این دوره است.

شعر پس از انقلاب رشد کرد

این شاعر گلستانی در عین حال ابراز داشت: با وجود همه این مشکلات و شدت و ضعف‎ها، شعر پس از انقلاب اسلامی روند رو به رشد خود را طی کرد.

بای تصریح کرد: در همه جریان‎ها، ادبیات برای رسیدن به اعتلا پوست‎اندازی کرده و تجربه تازه‎تری به دست آورد که موجب شد، ادبیات به افق‎های تازه‎تری دست یابد.

وی، نزدیک بودن دنیای شعرا از نظر سبک بیان، زبان و پرداخت اندیشه که موجب خلق آثار مشابه می‎شوند و نزدیک نبودن زبان و اندیشه را مشکلات مهم شعر امروز برشمرد.

این شاعر رامیانی توصیه کرد: فراهم شدن بستر تعامل هرچه بهتر و بیشتر شعرا و برگزاری کارگاه‎های آموزشی و نقد و بررسی شعر به منظور شناخت وضعیت شعر کشور و رسیدن به مؤلفه‎های یکسان در بهبودی و ارتقاء سطح ادبی مفید هستند. 

لازم به ذکر است، مراسم شعرخوانی منطقه‎ای فجر همزمان با هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر به مدت یک‎روز در هفت استان برگزار می‌شود.

گلستان به عنوان نخستین استان امروز میزبان شعرای پیشکسوت و جوان مازندران، گیلان و سمنان است.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول