اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

محوریت نامگذاری‌ها شهدای والامقام هستند

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: محوریت نامگذاری، خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر در سطح شهر اردبیل شهدای والامقام و گران سنگ هستند.

محوریت نامگذاری‌ها شهدای والامقام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در نشست با اعضای کمیسیون نامگذاری در اردبیل اظهار داشت: در کمیسیون نامگذاری که نماینده‌ای از فرمانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر، اداره کل پست و یک دبیر تاریخ با اشرافیت کامل به تاریخ معاصر حضور دارند، سعی می‌شود محوریت نامگذاری‌ها رشید مردانی باشد که در 34 سال گذشته انقلاب را به اوج اقتدار و عظمت رسانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این نامگذاری‌ها که اولویت اول متعلق به شهدای دوران دفاع مقدس است، سعی می‌شود به اصالت نام‌ها و اسامی تعیین شده به محوریت منطقه‌ای، بومی و سنتی توجه شود تا مبادا منطقه‌ای با القاب مختلف و اسامی متعدد نامیده شود.

شهردار اردبیل یادآور شد: در گام اول سعی می‌شود خیابان‌ها، کوچه‌ها و محلات با نام شهدای آن منطقه نامگذاری شود و در شهرک‌های جدید‌التاسیس نیز اغلب خیابان‌های اصلی با اسامی مشخص و کوچه‌های آن نیز به صورت اعداد ترتیبی نامگذاری می‌شود.

بدری گفت: نامگذاری معابر در شهرها بر اساس بند 27 ماده 55 قانون شهرداری‌ها انجام می‌شود، زیرا بر اساس این ماده قانونی هیچ کوچه و خیابانی نباید بدون اسم و مشخصات باشد.

این مسئول عنوان کرد: ما به سرعت تابلوهای مورد نظر را با اسامی تعیین شده در محله‌ها،‌ کوچه‌ها و خیابان‌ها نصب می‌کنیم تا مبادا با اسامی دیگر این مناطق نامگذاری شده و یا بین مردم اسامی مرسوم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل بیان داشت: البته کمیته نامگذاری سعی می‌کند بر اساس سوابق و پیشنهادات مردمی با اولویت اسامی شهدا و مفاخر آن منطقه کوچه‌ها و معابر را نامگذاری کند تا رضایت مردم نیز به نحو مقتضی جلب شود.

بدری افزود: در حال حاضر بیشتر کوچه‌ها و معابر شهر اردبیل نامگذاری شده و ما تنها در برخی از شهرک‌های جدید با نامگذاری‌های مناسب روبرو هستیم که امیدواریم در این زمینه کمیته نامگذاری اسامی را مشخص کند و بعد از تایید شورای شهر تابلوها تهیه شده و در مناطق مورد نظر نصب شود.

وی تصریح کرد: به هیچ‌وجه در نامگذاری‌ها از اسامی خارجی و یا نام‌های بیگانه استفاده نمی‌شود و از اهالی منطقه انتظار داریم چنانچه محلات و کوچه‌های آنها بدون اسم یا نام مشخص باشند، اطلاع دهند تا شهرداری و شورا بتواند با همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه اقدام قانونی را انجام دهد.

شهردار اردبیل به مزایای نامگذاری اشاره کرد و ادامه داد: نامگذاری محلات، کوچه‌ها و معابر شهری سبب می‌شود تا اداره کل پست و دستگاه‌های خدمات‌رسان در ارسال قبوض خود با مشکلی مواجه نشوند.

بدری در خصوص تغییر نام احتمالی برخی از محلات نیز ابراز داشت: ما در حد امکان سعی می‌کنیم تغییر نامی را نداشته باشیم، بلکه تلاش بر این است که اسامی بامسما و مصطلح برگزیده شود تا مبادا هموطنانمان در این باب با مشکلی روبرو شوند.

این مسئول نامگذاری مطلوب و مناسب را نشان روشنی از هویت شهری و جغرافیای با اصالت یک منطقه اعلام کرد و گفت: در طراحی سبک زندگی اصیل ایرانی و رنگ و نما‌بخشی به چهره شهر نامگذاری مناسب نیز می‌تواند تاثیر‌گذار و شایسته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در پایان سخنان خود به تفاهم‌نامه امضا شده با اداره کل پست استان در تکمیل مقوله نامگذاری خیابان‌ها و معابر در قالب پلاک‌های 10 رقمی اشاره کرد و اذعان داشت: قرار است این پلاک‌های 10 رقمی به سرعت در اردبیل نصب و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول