اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب به یاد ماندنی هنرمندان بوشهری

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند برای یک بوشهری/ «تنهای تنهای تنها» شاهکار بود

خبرگزاری فارس: رامتین بالف هنرمند بوشهری سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند برای فیلم رودخانه‌های لیان را در جشنواره فجر از آن خود کرد اما فیلم «تنهای تنهای تنها» ساخته احسان عبدی‌پور که در نوع خود یک شاهکار بود از کسب جایزه بازماند.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند برای یک بوشهری/ «تنهای تنهای تنها» شاهکار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در روز اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در برج میلاد رامتین بالف هنرمند سرشناس بوشهری موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند برای فیلم مستند «رودخانه‌های لیان» را کسب کند.

بالف شب گذشته جایزه خود را از مهرداد اسکویی و مرتضی شعبانی دو عضو از اعضای هیئت داوران بخش سینما حقیقت دریافت کرد.

بالف با کسب این جایزه برگ زرین دیگری بر افتخارات هنرمندان استان بوشهر در عرصه ساخت فیلم رقم زد.

در مستند رودخانه‌های لیان ابتدا شکل‌گیری رودخانه‌های استان و مسیر عبور آنها تا خلیج فارس، همچنین تأثیرگذاری این رودخانه‌ها بر شکل‌گیری مهاجرت و سکنی‌گزینی مردمانی که در حاشیه آنها زندگی می‌کنند را به تصویر می‌کشد.

 مجموعه مستند «رودخانه‌های لیان» از سوی دیگر آداب و رسوم و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم رودخانه بر زندگی و خلق و خوی روستاهای حاشیه آن را نشان داده که برای ادامه بقاء و حیات خود به کار تلاش مشغولند.

در جشنواره امسال احسان عبدی‌پور کارگردان جوان و مطرح بوشهری نیز با فیلم ماندگار «تنهای تنهای تنها» در بین نامزدهای بهترین فیلم در بخش نگاه نو قرار گرفت اما این فیلم موفق نشد جایزه‌ای را از این جشنواره کسب کند هر چند کار احسان عبدی‌پور با وجود فیلم‌های گران یک شاهکار بود.

لازم به ذکر است فیلم «بومرنگ» به کارگردانی داریوش غریب زاده فیلم‌ساز موفق بوشهری نیز در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه داستانی را از آن خود کرده بود.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول