اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی مجتمع گاز پارس جنوبی:

20 هکتار از جنگل‌های حرا احیاء شد

خبرگزاری فارس: رئیس ایمنی و آتش‌نشانی مجتمع گاز پارس جنوبی از احیای 20 هکتار از جنگل‌های حرا خبر داد.

20 هکتار از جنگل‌های حرا احیاء شد

نصیب‌الله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی در تأمین سبد انرژی کشور نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه دستاوردهای تبلیغات اسلامی مجتمع گازی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه دستاوردهای مجتمع گازی پارس جنوبی، دستاوردها را برای اینکه برای جامعه هدف، قابل حمل باشد شکافته و به ‌صورت دقیق در معرض دید مخاطبان نمایشگاه قرار داده‌ایم.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی محیط زیست ستاد HSE مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: ابزارهایی که در این نمایشگاه ارائه شده، مزایای آن برای اقشار هدف و بازدیدکنندگان نمایشگاه بیان می‌شود.

حیدری عنوان کرد: دستگاه تنفسی آتش‌نشان که مورد استفاده قرار می‌دهیم با متدهای روز دنیا انطباق دارد و هنگامی که آتش‌نشان وارد فضای بسته می‌شود، اگر دچار حادثه شود، دستگاه شروع به آلارم زدن می‌کند و وضعیت آتش‌نشان را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به مزایای استفاده از این دستگاه تنفسی، اضافه کرد: با استفاده از این دستگاه در صورت بروز حادثه برای آتش‌نشان، متوجه مسئله شده و اقدامات لازم برای نجات آتش‌نشان را انجام می‌دهیم.

حیدری در زمینه طراحی دستگاه تنفسی آتش‌نشانان یادآور شد: این دستگاه تنفسی به‌ شکلی طراحی شده که فردی که از این دستگاه استفاده می‌کند و در فضای بسته قرار دارد، به راحتی قادر به تکلم و صحبت است.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی و محیط زیست ستاد HSE مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در بخش ایمنی دستورالعمل‌هایی وجود دارد که دستاوردهای هر کدام از این دستورالعمل‌ها قابل بحث و مشاهده است.

وی ادامه داد: در بخش محیط زیست اقدامات برجسته‌ای توسط ایمنی، بهداشت و محیط زیست صورت گرفته است که برای همگان قابل مشاهده و تأثیر آن نیز مشخص است.

حیدری از احیای 20 هکتار از جنگل‌های حرا خبر داد و اذعان داشت: احیای 20 هکتار از جنگل‌های حرا از فعالیت‌هایی است که با حساسیت خاصی دنبال شده و در این زمینه عملکردی موفقیت‌آمیزی داشته‌ایم.

خرید هشت رأس آهوی بومی جبیر

وی افزود: آهوی جبیر که آهوی بومی منطقه بود را خریداری کرده‌ایم و در حال حاضر نزدیک به هشت رأس از اینگونه در منطقه حرا نگهداری می‌شود.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی ستاد HSE مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: اشاعه فرهنگ محیط زیست از مسائلی است که با جدیت به آن توجه داریم و اقدامات گسترده‌ای در سال‌های اخیر در این زمینه صورت پذیرفته است.

حیدری بیان داشت: کاهش آلودگی محیط زیست از مسائل مهمی است که با تشویق نیروهای بومی و استفاده از خلاقیت مردم بومی منطقه، اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: به ‌منظور گسترش جنگل‌کاری و فضای جنگل‌ها، برای اختصاص کوچکترین فضا برای ایجاد فضاهای جنگلی جایزه تعیین کردیم و از این طریق اهالی بومی منطقه را تشویق به همکاری در این زمینه می‌کنیم.

حیدری گفت: در بحث فلورینگ، مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی نیز توجه خاصی دارد و در صورت ایجاد آتش‌سوزی برنامه‌ریزی می‌کنند که مسائل از این قبیل را شاهد نباشیم.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی ستاد HSE مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان متذکر شد: ‌استفاده از دانش بیوتکنولوژی برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی از مسائلی است که با همکاری متقابل با دانشگاه‌ها و نیز با برنامه‌ریزی‌هایی که در این خصوص انجام داده‌ایم، محقق می‌شود.

انتهای پیام/2451/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول