اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگاران فارس از‌ راهپیمایی تبریز

حضور مردم جمهوری آذربایجان و نخجوان در راهپیمایی 22 بهمن تبریز

خبرگزاری فارس: حضور مردم جمهوری آذربایجان و نخجوان در راهپیمایی و جشن سی و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی، حضور پررنگ رویش‌های انقلاب از حاشیه‌های راهپیمایی 22 بهمن مردم تبریز بود.

حضور مردم جمهوری آذربایجان و نخجوان در راهپیمایی 22 بهمن تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سی‌ و چهارمین راهپیمایی 22 بهمن با حضور پرشور نوجوانان، جوانان و نسل سومی‌ها که رویش‌های انقلاب اسلامی هستند، همراه بود ضمن آنکه خردسالان و نوجوانان آذربایجانی با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی شکوه خاصی به این جشن داده بودند.

راهپیمایان تبریزی امروز در حالی‌که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند پرچم یران اسلامی را با افتخار بر روی دستان خود حمل کرده و با سر دادن شعارهایی بر بی‌اثر بودن تحریم‌ها تاکید کردند.

این حضور حماسی با حاشیه هایی همراه بود که به برخی از انها اشاره می‌شود:

مرد و زن و پیر و جوان به خیابان‌ها آمده‌اند تا حضور خود را به رخ دشمنان بکشانند در این میان حضور نوجوانان و جوانان بسیار چشمگیر بود.

کودکان و نوجوانان در حالی‌که بادکنک‌هایی با نوشته‌های پیروزی انقلاب اسلامی در دست داشتند، در کنار پدران و مادران خود در این راهپیمایی باشکوه حضور یافته بودند.

بازخوانی سرودهای انقلابی به ویژه سرود 22 بهمن توسط گروه دبستان امام سجاد(ع) که با لباس‌هایی در شمایل پرچم سه رنگ ایران اسلامی حاضر بودند در مقابل جایگاه یکی از حاشیه‌های راهپیمایی امسال تبریز بود که به دلیل اجرای زیبا مورد توجه تمام راهپیمایان، عکاسان و فیلم‌برداران قرار گرفت.

همزمان با جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تیم‌های ایثار و امدادگران هلال‌احمر به صورت گسترده در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در تبریز حاضر شده بودند.

در راهپیمایی 22 بهمن تبریز قریب به اتفاق مردم با خانواده حضور یافته بودند، بچه‌ها در کالسکه با مضامین همه ما احمدی روشن هستیم و عکس‌های رهبری جلوه‌ای خاصی به راهپیمایی داده بود.

شماری از نوجوانان که لباس بسیجی بر تن و چفیه بر گردن داشتند با حمل پارچه نوشته‌هایی با عنوان سید علی خیالت آسوده ما ایستاده‌ایم ، پیوند با سید علی ناگسستنی است، ضمن حمل تصاویری از امام راحل، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور راهپیمایی امسال 22 بهمن را حال و هوای دیگری بخشیده بودند.

مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تبریز در میدان نماز و با حضور خانواده‌های شهدا ، اقشار مختلف مردم، مسئولان، روحانیون همچنین با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد.

حضور ورزشکاران و رزمی‌کاران که با لباس‌های رزمی و ورزشی در راهپیمایی امروز حضور پیدا‌ کرده‌اند، یکی از سوژه‌های عکاسان و تصویربرداران در راهپیمایی امروز بود.

دانش‌آموزان دختر با شمایل‌های بسیج دانش‌آموزی و چفیه‌هایی بر دوش انداخته، به طور منظم به سمت میدان نماز تبریز حرکت می‌کردند.

 

از حاشیه‌های جالب راهپیمایی امسال مردم تبریز در میدان نماز حضور جمعی از مردم  جمهوری آذربایجان  و جمهوری خود مختار نخجوان بود که با افتخار در کنار و با پرچم جمهوری اسلامی اسلامی عکس یادگاری می‌گرفتند و به مردم تبریز سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می‌گفتند.

مادران و پدرانی که قدرت راه رفتن نداشتند اما این بار نیز با ویلچر در راهپیمایی حضور یافته بودند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اعلام کردند: آماده‌ام بگوییم رهبر انقلابی‌ام جانم فدایت.

اما بچه‌های که در آغوش پدران و مادران در حالی که شیشه شیر در دهانشان بود با یک دست پرچم ایران اسلامی را در دست گرفته و تکان می‌دادند و بر دستان کوچک آنها غرور ملی را در انبوه جمعیت نمایان می‌کرد، کودک ایرانی نیز به ایرانی بودن خود می‌بالد.

چرخبال‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول مسیر منتهی به میدان نماز  تبریز راهپیمایان 22 بهمن تبریز را  گلباران کردند.

سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در طول مسیر راهپیمایان ایستگاه‌های نقاشی ایجاد کرده بود که هنرمندان و مردم خاطرات و شنیده‌های خود از دوران پیروزی انقلاب را ترسیم می‌کردند.

پرچم  35 متری ایران اسلامی در سی و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از صحنه‌های دیگر به یادماندنی راهپیمایی 22 بهمن 91 بود. این پرچم در حالی در دستان دختران و پسران حمل می‌شد با وجود شعارهای انقلابی سر می‌دانند و به ایرانی بودن و زندگی در نظام جمهوری اسلامی و داشتن رهبری همچون آیت‌آلله امام خامنه‌ای افتخار می‌کردند.

انتهای پیام/60002/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول