اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار کردستان

مرکز دائمی عرضه صنایع دستی در سنندج افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مرکز دائمی عرضه صنایع دستی کردستان و ایران و سفره‌خانه سنتی با حضور استاندار در موزه مردم‌شناسی خانه کرد سنندج افتتاح شد.

مرکز دائمی عرضه صنایع دستی در سنندج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این مرکز که  با حضور استاندار کردستان، فرماندار سنندج و جمعی از مسئولان در خانه کرد سنندج مورد بهره‌برداری قرار گرفت، علاوه بر عرضه صنایع دستی استان، صنایع دستی ایران و 5 نوع غذای بومی و محلی استان نیز عرضه می‌شود.

مدیر این مرکز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جای این مرکز در خانه کرد که محل بازدید گردشگران داخلی و خارجی است، خالی بود که ما آن را با هزینه شخصی به این مرحله رسانده‌ایم.

به گفته اقبال میهمی، برای این مکان که در قالب 13 غرفه نمایشگاه و فروشگاه محصولات صنایع دستی و سفره‌خانه سنتی راه‌اندازی شده، تاکنون 950 میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: برای تکمیل این پروژه نیاز به تسهیلات داریم که امید است اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ما را در این راستا حمایت کنند.این مرکز روزانه از ساعت 9 صبح تا 22 شب باز بوده و ورود برای عموم آزاد است.

میهمی معرفی رشته‌های مختلف صنایع دستی و غذاهای سنتی و محلی به مسافران و گردشگران، جذب توریست، ایجاد اشتغال برای جوانان، معرفی مکان‌ها و بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و در کنار آن پذیرایی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از اهداف راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی و سفره‌خانه سنتی در خانه کرد است.‌

وی ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی این مکان در توسعه هنرهای صنایع دستی و معرفی آن به مردم و همچنین توسعه گردشگری و توریسم و معرفی غذاهای محلی استان مؤثر باشد.

به گزارش فارس، «موزه مردم‌شناسی مناطق کردنشین» یا «خانه کرد»، بزرگترین موزه مردم‌شناسی مربوط به یک قوم در ایران بوده و شامل نگارخانه و حیات ورودی، حمام، غرفه‌های زندگی شهری، مکتب‌خانه، قلاب‌بافی، زیورآلات، بخش کشاورزی، مشاغل و فنون، بخش اسناد و عکس‌های تاریخی، اتاق خان، بخش پوشاک، غرفه شکار، غرفه صنایع دستی، غرفه بخش مطبخ زندگی روستایی، کتابخانه و مرکز اسناد است.

مجموعه عمارت آصف که حدود 4 هزار مترمربع عرصه و اعیانی دارد و در زمره خانه‌های اعیانی مسکونی مورد توجه در معماری مسکن است، در سال 1375 به شماره 1822 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ است.

انتهای پیام/79001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول