اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

مناطق زلزله‌زده در ثبت اشتغال رکورد زدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تحقق 107 درصدی تعهد اشتغال بخش کشاورزی در استان خبر داد.

مناطق زلزله‌زده در ثبت اشتغال رکورد زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این سازمان تا 18 بهمن‌ماه به 107 درصد از تعهدات خود برای اشتغالزایی عمل کرده است، اظهار داشت: براساس آخرین آمار استخراج شده در آذربایجان‌شرقی، 11 هزار و 363 نفر در بخش کشاورزی ثبت اشتغال شده است.

وی تعهد اشتغال سازمان جهادکشاورزی استان را در سال 91 ، 10 هزار و 640 شغل اعلام کرد و ادامه داد: اگر روند فعلی ادامه یابد این سازمان در ثبت اشتغال و اشتغالزایی رکورد خواهد زد.

محمدیان با بیان اینکه مناطق زلزله‌زده در ثبت اشتغال رکورد زده و با وجود وقوع زلزله در این مناطق، رتبه‌های نخست ثبت اشتغال در بخش کشاورزی را از آن خود ساخته‌اند، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌های اهر، ورزقان، بستان‌آباد، تبریز، آذرشهر، جلفا، هریس، مرند، بناب، مراغه و سراب به ترتیب با تحقق 143، 138 ، 135 ، 131، 125 ، 124 ، 123 ، 118 ،107 ،106 و 103 درصدی تعهدات خویش، رتبه‌های اول تا یازدهم را کسب کرده و به ترتیب با ثبت اشتغال 1366، 511، 771، 887، 266، 922 ، 915، 625، 463، 337 و 872 نفر در سامانه رصد اشتغال، موفق شده‌اند تا ضمن تحقق صد درصدی تعهدات، از میزان تعهدات خویش فراتر روند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در مدت باقی مانده از سال و مهلت تعیین شده برای عمل به تعهدات اشتغالزایی، مدیران 9 شهرستان دیگر نیز به تعهدات خویش عمل کنند، تصریح کرد: این سازمان عمده فعالیت‌های خود را در بخش مشاغل خانگی معطوف ساخته و با پیگیری‌های لازم تلاش می‌کند، مجوزهای لازم برای طرح‌های مشاغل خانگی در بخش کشاورزی را صادر و ارائه و جذب تسهیلات لازم این مشاغل را از بانک‎ها تسهیل سازد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته همچون سال گذشته بیش از ظرفیت و تعهد خویش در ایجاد اشتغال توفیق کسب کنیم، افزود: بیشترین اشتغال ایجاد شده در استان در زیربخش‌های مکانیزاسیون، دام و طیور، صنایع تبدیلی، زراعت و باغبانی بوده است. 

محمدیان در پایان با بیان اینکه بخش کشاورزی در ثبت اشتغال آذربایجان‌شرقی در رده‌های نخست قرار گرفته است، ابراز داشت: در این استان باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم به‌ویژه جوانان به سوی اشتغال در زمینه کشاورزی روی آورند، چراکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال در بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی بسیار مناسب است و از این رو مسئولان و صاحبان جراید و مطبوعات باید بیش از پیش تعامل و حمایت خود را در ترغیب جوانان به این مسیر در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/60002/ذ30 /پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول