اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس خبر داد

تولید 80 درصد قطعات خودرو در ایران

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: 80 درصد قطعات خودروهای داخلی در ایران تولید می‌شود.

تولید 80 درصد قطعات خودرو در ایران

ایرج ندیمی در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع صنایع غذایی سیبون در شهرک صنعتی سیاهکل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با تبریک سال روز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از راه‌های شناخت حقیقت انقلاب اسلامی توجه به آثار و نتایج آن است.

وی انقلاب اسلامی را شجره طیبه خواند و تصریح کرد: انقلاب اسلامی موجب تحولات بسیاری در صنعت کشور به ویژه گیلان شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی تنها شش شهرک صنعتی در ایران وجود داشت، گفت: یکی از اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی فراگیر کردن صنعت به تمام شهرهای کشور است.

*80 درصد قطعات خودروهای داخلی در ایران تولید می‌شود

وی صنعت معدن ایران را نسبت به گذشته بسیار توسعه ‌یافته عنوان کرد و افزود: پیش از انقلاب اسلامی موضوعات معدنی بسیار محدود بود اما امروز شاهد تنوع بسیار زیادی در صنعت معدنی کشور هستیم.

ندیمی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار بهتر از گذشته شده است، یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی در بسیاری از صنایع به خودکفایی رسیده‌ایم و وابستگی کشور به خارج بسیار کمتر شده است.

وی صنعت خودروسازی ایران در پیش از انقلاب را مونتاژی خواند و اضافه کرد: اکنون حدود 80 درصد قطعات خودروهای تولیدی در ایران تولید می‌شود.

*افتتاح شهرک معدنی در دیلمان سیاهکل

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس  از افتتاح شهرک معدنی در دیلمان خبر داد و متذکر شد: سرانه سرمایه‌گذاری در شهرستان سیاهکل با سال‌های پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی پیشرفت همراه با عدالت را تعریف کرده است، اذعان کرد: پیشرفت و عدالت در ایران به واسطه اسلام و انقلاب اسلامی به دست آمده است.

ندیمی با اشاره به اینکه از ابتدای جمهوری اسلامی مسئولیت‌ها به مردم واگذار شده است، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با بسیاری از انقلاب‌های اخیر منطقه خاورمیانه قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/2300/خ30/ط1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول