اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرکز مازندران خبر داد

شناسایی 10 نقطه رانشی در روستاهای ساری

خبرگزاری فارس: فرماندار مرکز مازندران بر اجرای طرح‌های آبخیزداری به منظور پیشگیری از فرسایش خاک و هدررفت روان‌آب‌های ناشی از بارندگی تأکید کرد و گفت: 10 نقطه رانشی در روستاهای شهرستان ساری وجود دارد.

شناسایی 10 نقطه رانشی در روستاهای ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جواد واحدی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان ساری، میاندرود و مدیران اداره کل راه و شهرسازی و منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران از 25 مورد رانش در راه‌های روستایی و 20 مورد در محورهای فرعی و اصلی مواصلاتی خبر داد.

وی افزود: 10 نقطه رانشی در روستاهای شهرستان ساری وجود دارد و شناسایی سازه‌هایی مناسب برای پیشگیری از نفوذ آب که عامل رانش زمین به شمار می‌رود، ضروری است.

واحدی اجرای طرح‌های آبخیزداری در قالب پروژه‌های مطالعاتی بیولوژیکی و مدیریت مطلوب را عامل توسعه کشاورزی و حفظ تولید خاک، اکسیژن و تلطیف هوا بیان کرد.

فرماندار ساری یادآور شد: یکی‌ از عوامل‌ مهم‌ و مؤثر در حرکت‌های‌ توده‌ای‌ یا رانش‌ زمین‌ وجود رطوبت‌ در خاک‌ است‌ که می‌توان با اختصاص اعتبارات لازم و پروژه‌های مطالعاتی زمین‌شناسی نقاط رانشی زمین را شناسایی و ایمن‌سازی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران هم در این نشست گفت: اجرای طرح‌های راه‌های روستای به ویژه در مناطق بالا دستی با رعایت نظرات کارشناسان منابع طبیعی ضامن حفظ و احیای پوشش گیاهی مناطق کوهستانی و همچنین جنگلی را در پی خواهد داشت.

عباسعلی‌ نوبخت در ادامه یادآور شد: مسئولان کشوری و استانی نیز بر توسعه پایدار به‌ویژه در مازندران بر محور فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری تأکید دارند.

گفتنی است، نمایندگان شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، مدیران راه و شهرسازی به همراه واحدی فرمانداری ساری در بازدید از نقاط رانشی بخش کلیجانرستاق ساری مشکلات مردم این منطقه را بررسی و پیگیری کردند.

انتهای‌پیام/2296/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول