اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

رهبری پیشرفت‌های علمی کشور را پیش‌بینی کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان فارس گفت: مقام معظم رهبری 20 سال پیش پیشرفت‌های علمی امروز کشور را پیش‌بینی می‌کردند.

رهبری پیشرفت‌های علمی کشور را پیش‌بینی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسین روزی طلب ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین آزمایشگاه نانوتکنولوژی دانش‌آموزی فارس اظهار داشت: دانشمندان امروز انرژی هسته‌ای کشور 20 سال پیش در دوران دانشجویی خود خدمت مقام معظم رهبری می‌رسند و در 25 سالگی دانش انرژی هسته‌ای را به جایی می‌رسانند که دنیا مشاهده کرد.

وی افزود: در رژیم گذشته استکبار جهانی ملت ما را عقب نگاه داشته بود و اگر کالای علمی رده پایینی به ما می‌داد با نخوت و در راستای سلطه‌جویی بیشتر بود.

روزی طلب اضافه کرد: در رژیم شاه نمی‌گذاشتند استعدادهای جوانان این مرز و بوم شکوفا شود و افراد نخبه را منکوب یا وابسته می‌خواستند.

به گفته وی، نظام اسلامی فشارها را از روی نخبگان جوان این کشور برداشت و امروز ایران در عرصه‌های نانوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و بسیاری عرصه‌های علمی در دنیا جزو رتبه‌های نخست است.

روزی طلب تصریح کرد: ا پیشرفت‌های بسیار به برکت کلام نورانی پیر جماران بود که ندا سر داد، «ما می‌توانیم» و توانستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در زمینه تکنولوژی نظامی مقام رهبری از سال‌ها پیشتر گفت که ساخت زیردریایی متصور است و به درستی سخن ایشان محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانش‌آموزان فارس به عنوان نمونه‌ای از فرزندان این کشور به جایی رسیده‌اند که 700 مقاله علمی در مورد فناوری نانو تدوین می‌کنند و تعدادی از آن به ثبت مجامع علمی می‌رسد.

روزی طلب تفاوت رویکرد علمی در اسلام و نگاه لیبرالیستی را برشمرد و ابراز داشت: از زمان رنسانس تا به امروز علم در غرب در خدمت استثمار بیشتر انسان بوده اما در نگاه اسلامی علم متعلق به تمام ابنای بشر و زکاتش ترویج آن است.

وی در پایان گفت: یک دانشمند مسلمان در خدمت مردم است و از دانش خود جز رضایت خدا چیزی نمی‌خواهد و آن را در اختیار طاغوت‌ها قرار نمی‌دهد.

در این مراسم با حضور دبیر کارگروه ترویج ستاد ویژه نانوتکنولوژی ریاست جمهوری، نخستین آزمایشگاه نانوتکنولوژی فارس به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2448/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول