اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه بوشهر صورت گرفت

برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت پدر سردار شهید یوسف زینبی

خبرگزاری فارس: مراسم هفتمین روز درگذشت پدر سردار شهید یوسف زینبی امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت پدر سردار شهید یوسف زینبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت الاسلام سید محمد اعلایی عضو جامعه وعاظ تهران ظهر امروز در مراسم هفتمین روز درگذشت موسی زینبی پدر سردار شهید یوسف زینبی که در مسجد روستای زیزار و با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل

پارس‌جنوبی، مدیرکل سازمان بازرسی استان خوزستان و جمعی از مدیران کل استان، خانواده معظم شهدا و مردم برگزار شد، اظهار داشت: حاج موسی زینبی یکی از ارادتمندان به فاطمه زهرا(س) بود.

عضو جامعه وعاظ تهران افزود: انسان اگر علمی دارد به هر مقدار که هست، باید به دیگران بیاموزد.

وی ادامه داد: پدر سردار شهید زینبی دارای شخصیتی بود که صدقه جاریه را انجام داد.

وی اضافه کرد: آن مرحوم زمانی که نوسازی مدارس نبود، آموزش و پرورش وسعت و توان نداشت، برای این که مردم بفهمند فرزندان با سواد بار بیایند، جامعه رشد کند، این درد را احساس می‌کرد و مبارزه با جعل کرد.

اعلایی خاطرنشان کرد: مرحوم موسی زینبی به همین خاطر معلم را به روستا آورد و در منزل خود جایی داد و فرزندان خودش و دیگران را باسواد کرد.

عضو جامعه وعاظ تهران گفت: سردار شهید زینبی فرزندی لایق بود که خدا به این خانواده داد و وقتی که خبر شهادتش به پدر می‌رسد، دست هایش را بالا می‌برد و حمد خدای را به‌جا می‌آورد و می‌گوید بار پروردگارا این هدیه ناقابل را از من بپذیر که این نشانه ولایتمداری این خانواده بزرگ است.

وی ادامه داد: زینبی به اباعبدالله اقتدا کرد و به شهادت رسید.

اعلایی با بیان اینکه امام باقر(ع) می‌فرماید مرگ یک نعمت است، یادآور شد: همه موجودات زنده باید ذائقه مرگ را بچشند، ولی فراق آن تلخ است و پدر شهید زینبی به خاطر هدیه‌ای که به خدا داده، سپاس می‌گوید و این نشان از عظمت پدران شهداست.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم موسی زینبی، آقازاده‌هایی به جامعه تحویل داده است که نسبت به دین، قرآن و شب و روز در جهت انجام وظیفه کوتاهی ندارند.

اعلایی صداقت در رفتار فرزندان این خانواده، برنامه‌های کاری و روابط عمومی درست را یکی از خصلت‌های دینی این خانوده عنوان کرد.

انتهای پیام/66001/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول