اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پیامی

معاون اول رئیس‌‌جمهور درگذشت شاهرخ اورامی را تسلیت گفت

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس‌ جمهور در پیامی درگذشت شاهرخ اورامی، هنرمند و شاعر نامدار کردستانی را به خانواده و بازماندگان آن مرحوم و مردم کردستان تسلیت گفت.

معاون اول رئیس‌‌جمهور درگذشت شاهرخ اورامی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا رحیمی در ادامه این پیام آورده است: با اندوه و دریغ واقعه تلخ درگذشت شاعر سرودهای آیینی و سراینده نغمه‌های ولایی شاهرخ اورامی را به سوگ می‌نشینیم و بر سفر بی‌بازگشت او در شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و کریم اهل بیت(ع) اشک ماتم می‌افشانیم. از دست دادن شاهرخ اورامی برای شیفتگان نبی اکرم و عاشقان اهل بیت و جمله اصحاب فرهنگ و ادب خسارت بار است.

دفتر پربرگ و بار حیات او مشحون از عطرهای نورانی عشق به آیین وحدت بخش اسلام و شوق اتحاد و یگانگی مسلمانان بود؛ درگذشت او آرزوهای بسیاری را به خاک سپرد و دیدگان و دل‌هایی را که به اشعار شعرا امید بسته بودند به اشک و خون نشاند، اما راه حقیقت سامان آن شاعر فرزانه توسط یاران و شاگردان آن عزیز پیموده خواهد شد.

امید دارم که حبیب خلق عالم(ص) و اهل بیت او پاداش مهر و معرفت اورامی را با فضل و کرم به وی برگردانند و سایه بلند شفاعت خویش را بر وجود نازنین او بگسترانند.

رحیمی در پایان این پیام آورده است؛ این ضایعه اندوه‌بار را به خانواده، بازماندگان، دوستان و مردم عزیز و شریف کردستان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال می‌خواهم که رحمت و مغفرت واسعه خود را بر وی نثار و او را با رسول مهربانی‌ها و فرزندان پاک و مطهرش محشور فرماید.

بر اساس این گزارش، شاهرخ اورامی هنرمند و شاعر کردستانی متخلص به ماموستا اهون متولد 1332 شهرستان سنندج بود که پنجشنبه شب هفته گذشته در سن 59 سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان توحید سنندج درگذشت و روز جمعه در بهشت محمدی این شهر به خاک سپرده شد.

از جمله آثار منتشر شده این شاعر کردزبان می‌توان به «تولای علی(ع) در فرهنگ کردهای اهل سنت جهان»، «شعاع مهر حسین(ع)»، « دیوان شعر کردی فاطمی و علوی»، «تولای حسین (ع) در ادب اهل تسنن»، «مهر رضوی در آئینه ادبای کرد» و «ترا من دوست دارم را چه کردی» اشاره کرد.

انتهای پیام/79001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول