اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 300 استاد

دوره «معرفت‌افزایی» اساتید در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه دوره «معرفت‌افزایی» استادان منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از 300 استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

دوره «معرفت‌افزایی» اساتید در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان در مراسم اختتامیه دوره معرفت‌افزایی با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر بر ضرورت برگزاری دوره‌های معرفت‌افزایی اساتید دانشگاه‌ها تاکید کرد.

حجت‌ الاسلام علی کریمیان اظهار کرد: مبحث معرفت‌افزایی بر خلاف انسان شناسی در مکاتب دیگر است زیرا در مکاتب دیگر به انسان تک بعدی، فرانگر و توأم با افراط و یا فرو نگر و توأم با تفریط نگریسته می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان در اندیشه اسلامی، موجودی ویژه و لایق رسیدن به مقام اشرف مخلوقات است، افزود: مبانی انسان‌ شناسی همان نظام تعلیم و تربیت در اسلام است زیرا انسان تجلی اسماء و صفات الهی در روی زمین است.

به گفته این مسئول،خداوند انسان را موجودی هدفمند خلق کرده که نهایت هدف آن رسیدن به مقام قرب الهی است.

وی مسیر انسان را تا بی‌نهایت به صورت تکاملی نامید و افزود: انسان در عین اینکه می‌تواند به طرف سعادت صعود کند به همان اندازه با فاصله گرفتن از جهت مسیر مشخص شده نیز می‌تواند موجبات سقوط و انحطاط خود را فراهم آورد.

رئیس دانشکده علوم انسانی و دبیر شورای راهبردی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور با تبریک ایام دهه فجر و ارائه گزارشی درباره چگونگی برگزاری دوره معرفت افزایی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران سه مقطع مهم را گذرانده است که مقطع نخست آن از سال‌های 42 تا 57 بوده و در این مقطع ریزش‌ها و رویش‌های زیادی را برای رسیدن به وحدت و همبستگی نیروهای انقلابی به همراه داشته است.

مهرداد گودرزوند چگینی، با بیان اینکه مقطع دوم از 22 بهمن سال 1357 آغاز شد و تا سال 68 که هم زمان با ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بود، ادامه یافت، اذعان کرد: در این مقطع کشور و انقلاب جنگ هشت ساله را تجربه کرد که در این دو مقطع بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی، تمام موانع موجود بر سر راه جمهوری اسلامی را با درایت خودشان هموار کردند.

وی با اشاره به مقطع سوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبری عالمانه مقام معظم رهبری توانست پیشرفت‌های جدی در ابعاد هسته‌ای، تکنولوژی نانو، علوم فضایی و نظامی و ... را برای کشور به همراه بیاورد.

وی افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها از 175 هزار نفر در قبل از انقلاب به 4.5 میلیون نفر در پس از انقلاب را یکی دیگر از پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: کسب رتبه‌های علمی برتر در زمینه‌های مختلف جهان نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش فارس، دوره‌های معرفت‌افزایی اساتید طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای آیین‌نامه ارتقا و با عنوان جلسات معرفت‌افزایی استادان در 16 ساعت تشکیل شده است.

در این دوره تعداد 332 نفر از استادان دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه 17 از کلاس‌های آموزشی که با همت دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری و دبیرخانه منطقه 17 دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سالن اجتماعات مجتمع امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، شرکت کردند.

انتهای پیام/84002/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول