اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر بنیاد ملی نخبگان کردستان:

25 نخبه کردستان زیر نظر بنیاد نخبگان قرار گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر بنیاد ملی نخبگان کردستان از زیر پوشش بودن 25 نفر از نخبگان استان توسط این نهاد خبر داد.

25 نخبه کردستان زیر نظر بنیاد نخبگان قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج رحمت‌الله میرزایی ظهر امروز در جمع رسانه‌های گروهیدر محل استانداری کردستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولی بنیادین در همه زمینه‌ها ایجاد کرده است، یکی از دستاوردهای این انقلاب را در مباحث علمی و فناوری بیان کرد و گفت: این موفقیت‌ها به استحکام درخت تنومند انقلاب کمک و آن را تثبیت و بادوام کرده است.

وی با اشاره به وظیفه اساسی بنیاد مبنی بر شناسایی، جذب و هدایت استعدادهای برتر اظهار کرد: با برگزاری دو جشنواره افتتاح بنیاد نخبگان استان در اردیبهشت و جشنواره منطقه‌ای زاگرس در شهریور 90، بیش از 25 نفر از نخبگان کردستانی شناسایی و تحت حمایت بنیاد قرار گرفتند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کردستان  ایده شکل‌گیری بنیاد را با هدف حمایت و هدایت نخبگان دانست و تصریح کرد: امروز شاهد پیشرفت‌های علمی، فرهنگی و  از جمله در زمینه‌های نانوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای و رادیوداروها هستیم و خبرهای خوش دیگری نیز در آینده در راه است که نشان‌دهنده کار و فعالیت علمی فراوان در مراکزی چون بنیاد ملی نخبگان است.

میرزایی در ادامه در خصوص برنامه‌های بنیاد در راستای تقویت و ارتقای بار علمی اعضای این نهاد، شرکت در نمایشگاه‌های ملی علم تا عمل طی هفته دولت، حضور در جشنواره دهه فجر ویژه نخبگان برای سومین مرتبه در سال‌جاری، کسب عناوین برتر این جشنواره در سال گذشته از جمله رتبه‌ 1 و مقام‌های پنجم و ششم در میان 10 نفر نخست، برگزاری دوره‌های مختلف در زمینه تجاری سازی افکار و ایده‌های نخبگان، برگزاری اردوهای راهیان نور، برگزاری اردوهای علمی، گردشگری ویژه نخبگان استان، شناسایی و جذب دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی و استفاده از تسهیلات نظام وظیفه برای خدمت آنها و کمک به مراکز رشد استان را به عنوان اهم برنامه‌‌های بنیاد ملی نخبگان کردستان در این راستا ذکر کرد.

وی در خصوص اجرای طرح شهاب( شناسایی استعدادهای برتر) با بیان اینکه طبق دستورالعمل تصویب شده در دولت، 6 استان کشور به صورت پایلوت برای این طرح در نظر گرفته شده است گفت: قرار بر این شده که دانش‌آموزان از پایه نخست ابتدایی تا آخر متوسطه در این طرح زیر نظر قرار گرفته تا استعدادهای برتر شناسایی شوند.

به گفته این مقام مسئول، سایر استان‌ها نیز به تدریج به این طرح خواهند پیوست که استان کردستان نیز در زمره آنها خواهد بود تا به این وسیله همه دانش‌آموزان کردستانی مورد توجه قرار گرفته و نخبگان علمی کشف و پرورش یابند.

سرپرست دفتر بنیاد ملی نخبگان کردستان در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان نیز مورد توجه بنیاد قرار دارد خاطر نشان کرد: در این زمینه برنامه‌های جامعی تدوین شده است.

هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ضرورت امروز کردستان است

در ادامه این نشست مشاور فرهنگی، اجتماعی امور جوانان استانداری کردستان با اشاره به تلاش‌های مدیران و دلسوزان نظام در سی سال گذشته همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی را ضرورت امروز استان کردستان عنوان کرد و افزود: با این همدلی زمینه رشد و شکوفایی بیش از پیش استان در تمام صحنه‌ها فراهم می‌شود.

فرهاد عبداللهی با یاداوری دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی و فرهنگی خواستار تلاش هر چه بیش‌تر مسئولان استان به منظور رشد و بالندگی عرصه‌های فرهنگی استان شد.

وی در پایان از تعامل مناسب دستگاه‌های فرهنگی استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول